اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن کوهبنان‌:

زلزله تهدیدی جدی برای کوهبنان است

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد مسکن کوهبنان‌ با اشاره به وجود 4 هزار واحد مسکونی غیر‌مقاوم در این شهرستان گفت: زلزله تهدیدی جدی برای کوهبنان است.

زلزله تهدیدی جدی برای کوهبنان است

مجید رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: بیش از 4 هزار واحد مسکونی غیر‌مقاوم در شهرستان کوهبنان وجود دارد، لذا زلزله تهدیدی جدی برای این خطه به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: با توجه ویژه دولت ‌طی سال‌های اخیر حدود 2 هزار مورد وام مسکن در قالب تسهیلات بهسازی‌ مسکن شهری و 600 مورد وام مسکن مهر با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان برای ساخت واحد‌های مسکونی مقاوم در سطح شهرستان پرداخت شده است. 

رنجبر عنوان کرد: با توجه به وجود گسل شناخته شده و فعال کوهبنان لزوم مقاوم‌سازی تعداد زیادی واحد‌های مسکونی قدیمی و غیر‌استاندارد مضاعف می‌شود.

وی افزود: در همین راستا هیچ‌گونه محدودیتی در تخصیص تسهیلات مقاوم‌سازی در سهمیه‌بندی شهرستان‌های استان و نیز کوهبنان منظور نشده‌ و به هر تعداد متقاضی در سطح شهرستان امکان پرداخت وام مسکن فراهم است‌.

رنجبر بیان داشت: توصیه ‌اساسی و تاکید همیشگی به مردم رعایت اصول و ضوابط فنی در ساخت و سازها بوده که نقش آنها در مدیریت عواملی مانند استفاده از نیروهای اجرایی دارای مهارت فنی لازم‌، تهیه مصالح ساختمانی استاندارد و تعامل با ناظران ‌بسیار تعیین کننده است‌.

وی با اشاره به ساخت واحدهای مسکن مهر در کوهبنان‌ اظهار داشت: با فعالیت چند‌ تعاونی مسکن مهر در شهرستان تعداد زیادی‌ واحد مسکونی در مجتمع‌های مسکن مهر فرهنگیان و 132 واحدی‌ ساخته شده و یا در حال ساخت است‌ که با فراهم شدن امکانات و زیر‌ساخت‌های مورد نیاز  شماری از این واحدها به مرحله نازک‌کاری رسیده و آماده تحویل است.

رنجبر گفت: نظر توجه دولت مبنی بر رفع مشکلات مربوط به مسکن و خانه‌دار شدن متقاضیان با واگذاری زمین‌، منازل ویلایی 300 واحدی مسکونی با تسهیلات ویژه بانک مسکن در شهرک امام رضا (ع) در حال ساخت است که با پیگیری فرماندار شهرستان‌‌ تمام‌ زیرساخت‌ها از جمله آب‌، برق‌، گاز، زیر‌سازی معابر در این شهرک فراهم شده و تعدادی از این واحدها در حال بهره‌برداری است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول