اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک تن مواد مخدر در گیلان امحا شد

خبرگزاری فارس: یک‌هزار و 164 کیلوگرم انواع مواد مخدر در گیلان امحا شد.

یک تن مواد مخدر در گیلان امحا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت به نقل از پلیس گیلان، جانشین فرمانده انتظامی استان در مراسم امحای مواد مخدر، مصرف و تاثیر مواد مخدر بر جامعه، میزان خطر و تهدید مواد افیونی برای زندگی بشر را کمتر از تروریسم و سلاح‌های شیمیایی و میکروبی در جهان ندانست.

محمد ابراهیم نوروزیان، مواد مخدر را تهدیدی عمل کننده و فعال اما آرام و پنهان دانست که حیات بشر را به نابودی کشانده و بیشتر از هر سلاح کشنده و غیر فعال، عمل می‌کند.

وی مواد مخدر را یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی کشور خواند و ابراز کرد: بیماری اعتیاد را باید از دیدگاه عوامل جسمی و روانی، اجتماعی و خانوادگی، سیاسی و اقتصادی و عوارض آن مورد بررسی قرار داد.

این مسئول از بین بردن نیروی جوان و کارآمد جامعه و پاشیدن کانون خانواده را از عوارض دیگر مواد مخدر عنوان کرد و گفت: کاهش سن مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی، شیمیایی و روان گردان، غفلت جوانان و گرایش آنها به این پدیده شوم و ... بر پیچیدگی‌های مبارزه با این پدیده ویرانگر افزوده است.

وی از نقاط قوت مبارزه با پدیده شوم در کشور را بستن مرزها و کاهش ورود مواد مخدر، برپایی مراکز بازپروری و درمان معتادان توسط بهزیستی، فرهنگ سازی و آموزش‌های مناسب در سنین پایین ذکر کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمره کشورهای برتر در مبارزه و پیشگیری از اشاعه پدیده شوم مواد مخدر است.

نوروزیان با اشاره به اینکه از جمله راهکارهای پیشگیری از مصرف مواد مخدر، پیشگیری اجتماعی است، خاطرنشان کرد: پیشگیری اجتماعی مجموعه اقدام‌های پیشگیرانه با هدف کاهش و از بین بردن عواملی است که در تکوین جرم موثر بوده و تاکید آن بر محیط اجتماعی و انگیزه‌های مجرمان و نیز بر فرایندهای اجتماعی بلندمدت و کوتاه مدت است.

وی یادآور شد: در پیشگیری اجتماعی تلاش می‌شود که با انجام برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، رفاهی و درمان نارسایی‌های اجتماعی و بالا بردن ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی شرایط یک منطقه و نیز وضعیت مجرمان اعتلا یافته و این روند به کاهش میزان جرم منجر شود.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان پیشگیری از مصرف مواد مخدر را یکی از مهم‌ترین اهداف نیروی انتظامی دانست و متذکر شد: پلیس با به‌کارگیری تمهیدات و شیوه‌های علمی‌ـکاربردی به پیشرفت‌های خوبی برای کاهش تقاضا و شمار معتادان و برطرف کردن معضل مواد مخدر نائل آمده است.

وی ضعف معنویت را زمینه ورود افراد سست عنصر به مواد مخدر دانست و اعتقاد و اهمیت به معنویت را از مهم‌ترین راهکارها در پیشگیری از مصرف مواد مخدر ذکر کرد.

انتهای پیام/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول