اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم:

مواد مخدر از سیاست‌های دشمن در جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم گفت: در جامعه ما مواد مخدر همچون گذشته یک آسیب اجتماعی نیست بلکه یکی از سیاست‌های دشمن در جنگ نرم همین مواد مخدر است.

مواد مخدر از سیاست‌های دشمن در جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدهادی صادقی پیش‌ازظهر امروز در جمع مردم سمیرم در حسینیه انقلاب، اقتدار نیروهای انتظامی را برگرفته از همراهی مردم دانست و اظهار کرد: اگر پشتیبانی‌ها و حمایت‌های همه جانبه مردم از طرح‌های انتظامی نبود شاید هرگز این امنیت در جامعه برقرار نبود.

وی با اعلام اینکه نیروی انتظامی رویکرد جامعه‌ محوری را در دستور کار خود دارد، تصریح کرد: افراد جامعه در هر پست و مقامی سرمایه‌های پلیس هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با اشاره به شعار سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ما است، گفت: سرمایه اجتماعی اساس مقبولیت نیروی انتظامی است و اقتدار به معنی خشونت یا بد رفتاری با شهروندان نیست.

وی خدمت به مردم را ارزشمند و یک نعمت الهی دانست و اظهار کرد: خدمت به مردم در هیچ شغلی به اندازه خدمات نیروی انتظامی یافت نمی‌شود.

صادقی تصریح کرد: نیروی انتظامی یک مجموعه ارزشمند در خط مقدم اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب است که روزانه بیش از یک میلیون خدمت به مردم ارائه می‌دهد.

وی مواد مخدر را یک معضل در جامعه دانست و ادامه داد: در جامعه ما مواد مخدر همچون گذشته یک آسیب اجتماعی نیست بلکه یکی از سیاست‌های دشمن در جنگ نرم همین مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم تصریح کرد: مصرف و توزیع کننده مواد مخدر به مانند یک سرباز دشمن در جامعه عمل می‌کنند که به صورت نرم و آهسته سبب آلوده شدن خانواده و در نهایت جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر توجه بیشتر خانواده‌ها بر آسیب‌های اجتماعی گفت: با دقت و جدیت بیشتری در محیط خانواده وارد عمل شویم و نظارت بیشتری کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 500 نوع مواد مخدر وجود دارد که 200 نوع آن در کشورهای مختلف وجود دارد و چند نوع مواد از جمله تریاک، حشیش، شیشه، وارد ایران و مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل پیشگیری شیوع این معضل در جامعه، شناخت فرد مبتلا است، اظهار کرد: برای شناخت فرد مبتلا به اعتیاد علاوه بر تست اعتیاد می‌توان با بررسی وضعیت جسمی، روانی و رفتاری فرد معتاد را تشخیص داد.

صادقی کاهش وزن، استخوان درد و تعریق را از ویژگی‌های جسمی فرد معتاد دانست و افزود: اضطراب و بی‌قراری، توهم و سردرگمی، بدبین بودن به افراد خانواده و داشتن اعتماد به نفس کاذب از ویژگی‌های روانی یک شخص مبتلا به اعتیاد است.

وی اضافه کرد: دوری و کناره‌گیری از خانواده، افزایش فعال‌های بدنی، پرحرفی، دم‌دمی مزاج بودن و کاهش اشتها از دیگر ویژگی‌های رفتاری فرد معتاد به مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با اشاره به همکاری و نقش اصلی خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد جوانان به مواد مخدر اضافه کرد: مبارزه با مواد مخدر یک نوع جهاد و تکلیف است و با یک برنامه‌ریزی دقیق با همکاری اولیه در خانواد‌ه‌ها و با نظارت نامحسوس، بالا بردن اعتقادات دینی و مهارت‌های زندگی می‌توان در این راه پیروز شد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول