اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی فیروزآباد خبر داد

اختصاص 11 هزار هکتار زمین به کشت گندم آبی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی فیروزآباد گفت: در سال زراعی جاری 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم آبی رفت.

اختصاص 11 هزار هکتار زمین به کشت گندم آبی
ایرج دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فیروزآباد اظهار داشت: در سال زراعی جاری 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان فیروزآباد زیر کشت گندم آبی رفت که متوسط تولید این نوع گندم در هر هکتار حدود پنج تن است.
وی افزود: بر اساس برآورد تخمین زده شده، پیش‌بینی می‌شود 55 هزار تن گندم آبی در فیروزآباد تولید می‌شود.
رئیس اداره جهاد کشاورزی فیروزآباد ادامه داد: کشت گندم آبی در این شهرستان با دستگاه‌های مکانیزه و مدرن انجام گرفته است و کمتر روش سنتی در کشت گندم آبی استفاده می‌شود.
دهقانی اضافه کرد: در حال حاضر 80 درصد از اراضی کشاورزی فیروزآباد با آبیاری‌های بارانی و قطره‌ای انجام می‌شود که این روش صرفه‌جویی در مصرف آب و محصول با کیفیت‌تر را برای کشاورزان به دنبال داشته است.
وی با اشاره به امکانات آبیاری نوین گفت: کشاورزانی که تا کنون اقدام به آبیاری قطره‌ای نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به واحد کشاورزی اداره جهاد کشاورزی از این امکانات استفاده کنند.
رئیس اداره جهاد کشاورزی فیروزآباد از شرایط تسهیلات ویژه آبیاری نوین خبر داد و بیان داشت: در این نوع آبیاری کشاورزان می‌توانند از 85 درصد تسهیلات بلاعوض جهاد کشاورزی استفاده کنند.
دهقانی خاطرنشان کرد: زمان برداشت گندم آبی در شهرستان فیروزآباد از اوایل خرداد تا پایان مرداد ماه است.
به گزارش فارس، شهرستان فیروزآباد با وسعت سه هزار و 517 کیلومتر مربع و جمعیت 140 هزار نفری در جنوب غربی استان فارس و 100 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول