اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کشاورزی شاهرود خبر داد

نظارت کارشناسان بر کشت گندم و جو در 30 هزار هکتار

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از نظارت کارشناسان بخش کشاورزی بر کشت گندم و جو در 30 هزار هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

نظارت کارشناسان بر کشت گندم و جو در 30 هزار هکتار

محمدرضا قاسمی امروز در گفت‏وگو یا خبرنگار فارس در شاهرود در تشریح برنامه‏های اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود در سال‌جاری در این شهرستان و بیان نیازها و توانمندی‏های این بخش اظهار کرد: نظارت کارشناسان بخش کشاورزی بر کشت گندم و جو در دو قسمت دیم و آبی یکی از مهم‏ترین طرح‏هایی بوده که در شاهرود اجرایی شده است.

وی هم‌چنین ادامه داد: در سال‌جاری، کارشناسان بخش‏های دولتی و خصوصی کشاورزی بر کشت گندم و جوی آبی و دیم در شاهرود نظارت خوبی داشتند و این فعالیت‏ها در سطح بیش از 30 هزار هکتار از اراضی شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود اضافه کرد: به منظور اجرای طرح مهم و اساسی خاک‏ورزی حفاظتی در یک هزار و 209 هکتار از کشتزارهای آبی و دیم در شهرستان شاهرود اقدامات لازم صورت گرفته و با کشاورزان ذی‏نفع در این زمینه قرارداد بسته شده است.

قاسمی هزینه اجرای طرح خاک‏ورزی حفاظتی در شهرستان شاهرود را 664 میلیون و 950 هزار ریال ذکر کرد.

وی در بخش دیگری از این گفت‏وگو، از اجرای پروژه‏های زراعت گندم و جو در سال‌جاری به همت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود در این شهرستان به عنوان یکی از مهم‏ترین اقدامات بخش کشاورزی یاد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: امسال پروژه طرح آرمانی گندم و کشاورزی حفاظتی مزارع گندم و جو با همکاری 11 شرکت خدمات مشاوره‏ای در این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

قاسمی افزود: این طرح در قالب پروژه‏ها، تنظیم کارنده‏ها، لولر، استفاده از بذور گواهی شده، اجرای طرح کشاورزی حفاظتی، کنترل علف‏های هرز و سمج و استفاده از کودهای زیستی صورت اجرایی به خود گرفته است.

وی هزینه اجرای این طرح را در بخش کشاورزی شهرستان شاهرود 520 میلیون و 236 هزار ریال اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: پروژه طرح آرمانی گندم و کشاورزی حفاظتی مزارع گندم و جو در سطح 900 هکتار از کشتزارهای شهرستان شاهرود اجرا شده است.

قاسمی بیان کرد: برای اجرای پروژه طرح خودکفایی گندم در قالب طرح‏ها، تنظیم کارنده‏ها، لولر، استفاده از بذور گواهی شده، کنترل علف‏های هرز و استفاده از کودهای زیستی در سطح 13 هزار هکتار از کشتزارهای آبی و دیم فعالیت‏های زیادی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در این راستا، با 15 شرکت خدمات مشاوره‏ای مکانیزاسیون و افراد حقیقی قراردادهایی در مجموع به مبلغ 464 میلیون و 190 هزار ریال منعقد شده است.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول