اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر خبر داد

17 هزار هکتار اراضی آزادشهر زیرکشت گندم و کلزا

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر گفت: سطح زیر کشت گندم و کلزا در شهرستان آزادشهر 17 هزار و 110 هکتار است.

17 هزار هکتار اراضی آزادشهر زیرکشت گندم و کلزا
حبیب‎الله بذرافشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: از این مقدار 15 هزار و 460 هکتار زیرکشت گندم قرار دارد و یک هزار و 650 هکتار هم کلزا کشت شده است.
وی تصریح کرد: برای کشت کلزا در سطح شهرستان یک هزار و 900 هکتار قرارداد بسته شد که به دلیل بارندگی‎های اخیر این مقدار به یک هزار و 650 هکتار تقلیل یافت و 250 هکتار باقی مانده هم زیرکشت گندم قرار گرفت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر خاطر نشان کرد: در حال حاضر در زراعت گندم 12 هزار هکتار یعنی 77 درصد سطح سبز داریم و در کلزا هم از یک‎هزار و 650 هکتار سطح سبز برخوردار هستیم.
بذرافشان اضافه کرد: از مجموع یک هزار و 500 هکتار سهمیه شهرستان در ارتباط با آبیاری تحت فشار 900 هکتار برای طراحی و مطالعه در اختیار مشاورین قرار گرفته شده، ضمن اینکه 138 هکتار هم پرونده‎سازی شده‎اند و به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی معرفی شده‎اند تا نسبت به استفاده از تسهیلات بانکی نسبت به سیستم آبیاری تحت فشار در مزارع خود اقدامات لازمه را انجام دهند.
بذرافشان سهمیه شهرستان در تسطیح و آماده‎سازی جاده‎های بین مزارع در سال زراعی 1390-1391 را 12 هزار متر اعلام کرد و اضافه کرد: در تلاش هستیم تا با توجه به وضعیت جوی هر چه سریع‎تر اقدامات لازمه را در خصوص تسطیح جاده‎های بین مزارع انجام دهیم.
وی با اشاره به کشاورزی علمی و مکانیزه و استفاده از پژوهش‌های تحصیل‌کردگان بخش کشاورزی اذعان داشت: در حال حاضر 25 مهندس ناظر بر عملیات کاشت، داشت و برداشت کشاورزان در سه محصول گندم، شالی و کلزا نظارت دارند و بخش آموزش و ترویج جهاد کشاورزی هم با توجه به فصل محصولات نسبت به برگزاری کلاس‎‎های آموزشی به منظور بالا بردن سطح کیفی و کمی اطلاعات کشاورزان همه نوع همکاری را با کشاورزان دارد.
انتهای پیام/ن۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول