اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

کشت گندم در 67 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌جاری 67 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت گندم رفت.

کشت گندم در 67 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
مسعود میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از مجموع این میزان سطح زیر کشت گندم 29 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به صورت آبی و 38 هزار هکتار به صورت دیم کشت شده است.
وی با اشاره به کاهش 15 درصدی تولید گندم در این استان، گفت: سال گذشته 27 هزار و 384 تن گندم در این استان تولید شده است.
میرزایی با اشاره به عوامل کاهش تولید گندم در این استان، گفت: خشکسالی، کاهش بارندگی و سرمازدگی از عوامل کاهش تولید گندم در این استان به‌شمار می‎رود.
مدیر زراعت اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت افزایش محصول سالم در راستای رسیدن به کشاورزی پایدار تأکید کرد و گفت: در سال زراعی جاری طرح مبارزه با علف‌های هرز در بیش از 21 هزار و 303 هکتار از اراضی کشاورزی این استان اجرایی شده است.
وی افزود: از این میزان 11 هزار و 313 هکتار در مزارع گندم آبی، 8 هزار و 383 هکتار در مزارع گندم دیم و یک هزار و 610 هکتار در مزارع جو مبارزه صورت گرفته است.
میرزایی ادامه داد: در راستای مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز غلات میزان 31 هزار و 267 لیتر سم شامل 30 هزار و 227 لیتر تورفوردی،482  لیتر تاپیک، 110 لیتر پوماسوپر، 63 لیتر گرانستار و 81 لیتر سایر سموم در مزارع گندم و جو این استان مصرف شد.
وی با اشاره به اجرای طرح پایش آفات و بیماری‎ها، بیان داشت: توسط 35 نفر از کارشناسان در قالب طرح خرید خدمات کارشناسی عملیات پایش آفات و بیماری‌ها در 13 هزار و 49 هکتار از مزارع زراعی و 4 هزار و 207 هکتار از باغات و گلخانه‌های استان انجام شد.
مدیر زراعت اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه همچنین بر ضرورت حفظ کاربری اراضی تأکید کرد و گفت: تمام مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغ‌های موضوع این قانون که به‌صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون اقدام به تغییر کاربری کنند بنای احداث شده از سوی آنان قلع و قمع می‎شود.
وی اضافه کرد: همچنین متخلفان به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغ‌ها به قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد نظر متخلف بوده است و در صـورت تکرار جرم به حداکثـر جزای نقـدی و حبـس از یک ماه تا شـش ماه محـکوم خواهند شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول