اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهاد کشاورزی سمنان خبر داد

کشت گندم در 35 هزار هکتار از مزارع سمنان

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در بیش از 35 هزار هکتار از مزارع این استان گندم کشت شد.

کشت گندم در 35 هزار هکتار از مزارع سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر رضوی صبح امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در این زمینه بیان داشت: برای کشت گندم آبی و دیم در بیش از 36 هزار هکتار از کشت‏زارهای استان سمنان با 6 هزار و 577 کشاورز گندم‏کار قرارداد کشت بسته شد.

وی گفت: در 35 هزار و 860 هکتار از اراضی استان سمنان، گندم آبی و دیم کشت و یک هزار و 74 تن بذر و 3 هزار و 594 تن کود بین کشاورزان گندم‏کار توزیع شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: از کل سطح کشت شده گندم در استان سمنان، 28 هزار و 460 هکتار آن به شیوه آبی است که به 5 هزار و 492 بهره‏بردار تعلق دارد.

رضوی درباره توسعه مکانیزاسیون در کشت گندم آبی استان سمنان گفت: 5 هزار و 411 هکتار از کشت‏زارها با خطی‏کار، 22 هکتار با روش مستقیم و 23 هزار و 27 هکتار با روش‏های دیگر کشت شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: سطح کشت گندم دیم نیز 7 هزار و 400 هکتار است و تعداد گندم‏کاران دیم طرف قرارداد یک هزار و 85 نفر هستند.

رضوی یادآور شد: در این روش، برای کشت در سطح یک هزار و 125 هکتار با عمیق‏کار، در سطح 75 هکتار با کمباین و در 6 هزار و 200 هکتار با سایر روش‏ها اقدام شد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول