اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی چایپاره خبر داد

کشت گندم در 8000 هکتار اراضی چایپاره

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی چایپاره گفت: امسال 8000 هکتار اراضی چایپاره به کشت گندم اختصاص یافته است.

کشت گندم در 8000 هکتار اراضی چایپاره
رمضان اکبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در چایپاره اظهار داشت: امسال بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی چایپاره به کشت گندم پاییزه اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت بیش از 20 هزار تن گندم با کیفیت مناسب برداشت شود و در بازار در اختیار مصرف‌کننده‌ها قرار بگیرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: چایپاره دارای مساحت قابل توجهی اراضی کشاورزی دیم و آبی است که 8 هزار هکتار آن به کشت گندم اختصاص یافته است و از این 8 هزار هکتار نیز 4 هزار هکتار دیم و 4 هزار هکتار نیز آبی است.
وی ادامه داد: بقیه اراضی این شهرستان نیز به کشت محصولات بهاره از جمله آفتابگردان و چغندر قند اختصاص یافته است.
اکبری به کشت رقم جدید گندم در این شهرستان در سطح 35 هکتار به صورت آزمایشی برای اولین بار در استان اشاره کرد و گفت: این رقم جدید با همکاری اداره کل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در چایپاره کشت می‌شود که امیدوار هستیم نتایج خوبی در بر داشته باشد.
اکبری به بیمه 5 هزار و 243 هکتار از محصولات پاییزه این شهرستان اشاره کرد و گفت: میزان بیمه اراضی کشاورزی این شهرستان 900 هکتار افزایش دارد.
مدیر جهاد کشاورزی چایپاره اظهار داشت: آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف کشاورزی از ظرفیت‌های بی‌بدیل برخوردار است به ‌طوری ‌که چایپاره نیز به دلیل برخورداری از آب و خاک مناسب از این ظرفیت‌ها بی‌بهره نیست و هر سال محصولات متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شود.
انتهی پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول