اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی البرز خبر داد

توسعه کشت گندم و جو در استان البرز

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: برای 18هزار و 717 هکتار از اراضی زراعی این استان قرارداد کشت گندم و جو منعقد شد.

توسعه کشت گندم و جو در استان البرز
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، رسول سلگی ضمن تشریح عملیات صورت پذیرفته درباره کشت محصول استراتژیک گندم گفت: از ابتدای سال زراعی جاری و شروع انعقاد قراردادهای کشت گندم در استان، در پایان آذرماه این میزان قرارداد با دو هزار و 416 نفر بهره‌بردار منعقد شده که بیش از 80 درصد آن تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: ۷ هزار و 950 هکتار از اراضی گندم و ۶ هزار و 758 هکتار از اراضی تحت پوشش کشت جو توسط صندوق حمایت از محصولات کشاورزی بیمه شده است.
سلگی اظهار داشت: از این میزان قرارداد 10هزار و یک هکتار به گندم اختصاص دارد که با یک هزار و 339 نفر قرارداد منعقد شده و تاکنون هفت هزار و 687 هکتار آن کشت شده و ۸ هزار و 716 هکتار نیز به جو اختصاص دارد که با یک هزار و 77 نفر قرارداد منعقد شده و تاکنون ۶ هزار و 768 هکتار آن کشت شده است.
وی گفت: با توجه به نظارت‌های صورت گرفته، از سطوح کشت شده مذکور دو هزار و 380 هکتار با استفاده از روش مکانیزه و استفاده از دستگاه‌های خطی کار، 465 هکتار با کم‌بینات بوده و همچنین برای نخستین بار در استان البرز کشت مستقیم در حد 13 هکتار از اراضی نظرآباد انجام شده است.
این مسئول افزود: همچنین تاکنون 600 هکتار خاکورزی حفاظتی انجام و برای یک هزار هکتار هم کشت مزارع آرمانی برنامه‌ریزی شده است.
سلگی بیان داشت: برای کشت گندم 730 تن بذر اصلاح شده و 478 تن نیز برای کشت جو بذر اصلاح شده با ارقام پیشتاز و بهار توزیع شده است.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی سازمان در بحث بارندگی و دمای هوا نیز اذعان داشت: میانگین میزان بارش در استان از ابتدای سال زراعی تا پایان آذرماه، 198 میلی‌متر بوده که در مقایسه با میانگین بارش بلند مدت 20 ساله زراعی گذشته (در حدود 69 میلیمتر) شاهد افزایش 129 میلی‌متر هستیم.
انتهای پیام/م۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول