اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

اختصاص 1.5 میلیارد ریال به بازسازی مساجد مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اختصاص اعتبار 1.5 میلیارد ریالی این اداره کل برای بازسازی، بهسازی و اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی مساجد استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

اختصاص 1.5 میلیارد ریال به بازسازی مساجد مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی دوشنبه شب در نشست با اعضای کانون‌های فرهنگی دینی مازندران از اختصاص اعتبار 1.5 میلیارد ریالی این اداره کل برای بازسازی، بهسازی و اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی مساجد استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

این مسئول با بیان اینکه این میزان اعتبار از محل اجرای نیت واقفان خیراندیش و نیکوکار در بین 150 مسجد استان توزیع شده، افزود: این سازمان هر ساله کمک‌های متعددی را در قالب بهسازی، تجهیز و نوسازی صرف مساجد استان می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وجود بیش از 4 هزار و 500 مسجد در استان ادامه داد: مساجد در تاریخ اسلام همواره مهم‌ترین پایگاه معنوی برای جامعه اسلامی بوده و هستند.

سهرابی از مساجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه وحدت امت اسلامی یاد کرد و بیان داشت: رونق گرفتن فعالیت‌های تربیتی مساجد گام بلندی در مسیر اعتلای فرهنگ غنی اسلامی است زیرا راهکار مقابله با آن فعالیت فرهنگی و هنری است.

وی با بیان اینکه مساجد مهم‌ترین پایگاه شعائر دینی و سنگر دائمی تداوم ارزش‌های اسلامی در جامعه است، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از گام‌های اساسی و موثر برای رسیدن مسجد به اسلام راستین و کمال است که با عنایت به عمر 20 ساله این نهال ارزشمند انقلاب اسلامی معرف توانمندی‌ها و دستاوردهای مقدس انقلاب و اسلام است.

این مسئول بر لزوم ترویج و نهادینه کردن سنت حسنه وقف در جامعه تاکید کرد و افزود: تحقق این مهم نیازمند اتخاذ راهکار درست و اصولی و فرهنگ‌سازی مناسب است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وجود یک هزار و 322 امامزاده و بقاع متبرکه در مناطق مختلف استان خاطرنشان کرد: در حال همچنین بیش از 13 هزار موقوفه متصرفی و غیر متصرفی نیز در استان شناسایی شده است.

سهرابی با اشاره به اینکه از جمله وظایف اصلی و اساسی اوقاف و امور خیریه اجرای دقیق نیات واقفان خیراندیش استان است، یادآور شد: در این راستا این سازمان کمک به مدارس علمیه و طلاب را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه اوقاف همه تلاش و سعی خود را به کار می‌گیرد تا به اجرای دقیق نیات واقفان نیک‌اندیش بپردازد، اضافه کرد: از ابتدای‌ امسال تاکنون حدود 500 میلیون ریال از نیات واقفان به طلاب حوزه‌های علمیه و دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت مساعدت شده است.

سهرابی متذکر شد: علاوه بر این از محل اجرای نیات واقفان مبلغ 50 میلیون ریال به مستمندان و فقرا ‌مساعدت شده که این مبلغ از سوی ادارات اوقاف و امور خیریه از فروردین ‌ماه تا پایان شهریور به این عزیزان مساعدت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در پایان وظایف طلاب و روحانیان را در قبال وقف و موقوفات بزرگ و سنگین توصیف کرد و اذعان داشت: وقف متعلق به همه آحاد جامعه است و به ویژه طلاب و روحانیان باید وقف را تبلیغ کنند و خیران و نیکوکاران را برای این امر بزرگ، مهم و معنوی تشویق کنند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول