اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:

مسجد تاریخی محمدیه قزوین مرمت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: به منظور حفظ و نگهداری از آثار و بناهای تاریخی مسجد محمدیه قزوین مرمت شد.

مسجد تاریخی محمدیه قزوین مرمت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، اسدالله بیرانوند اظهار کرد: مسجد محمدیه یکی از مساجد قدیمی قزوین در محله پنبه ریسه است که از دوره قاجار به یادگار مانده و مرمت این بنا هم‌اکنون به پایان رسیده است.

وی با اشاره به روند مرمت این بنای تاریخی افزود: کف‌سازی، آجر فرش، مرمت نمای بدنه، رطوبت‌زدایی از مراحل مرمتی این بنای تاریخی بود که با نظارت دفتر فنی و استادکاران مرمت آن خاتمه یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: برای مرمت این بنا اعتباری بالغ بر 185 میلیون ریال اختصاص یافته که از تیر ماه سال جاری آغاز و در مدت زمان چهار ماه به پایان رسید.

بیرانوند خاطر نشان کرد: مسجد تاریخی محمدیه از مساجد کهن قزوین در دوران قاجار است، این بنای زیبا با شماره 2053 در سال 77 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

انتهای پیام/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول