اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر رسانه‌های دیجیتال مسجد مقدس جمکران خبر داد

پخش زنده مراسم‌های مسجد مقدس جمکران در اینترنت

خبرگزاری فارس: مدیر رسانه‌های دیجیتال مسجد مقدس جمکران از راه‌اندازی پخش زنده مراسم و برنامه‌های این مکان مقدس در وب سایت رسمی مسجد مقدس جمکران خبر داد.

پخش زنده مراسم‌های مسجد مقدس جمکران در اینترنت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، امیر افضلی اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران نخستین مرکز شیعی بود که ایده پخش زنده را در سال 81 محقق کرد و این امر به همت کارشناسان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و به صورت افتخاری تحقق پذیرفت.

وی افزود: بعد از مسجد مقدس جمکران، آستان قدس رضوی و دیگر اماکن متبرکه اقدام به ارائه تصویر زنده از مراکز خود کردند و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در این زمینه صورت گرفت.

مدیر واحد رسانه‌های دیجیتال مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه علت ساخت و سازهای صورت گرفته در این مکان مقدس و پاره‌ای مشکلات فنی پخش زنده با وجود استقبال گسترده و درخواست مکرر مردم به خصوص از کشورهای دیگر متوقف شد، ابراز داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با توجه به بسترهای جدید و فناوری‌های مناسب سعی کردیم بار دیگر این خدمات را در بستر وب احیا کنیم.

افضلی با اشاره به برخی مشکلات در راستای اجرای این طرح ادامه داد: مسجد مقدس جمکران خارج از محدوده پوشش خدمات اینترنت شهری قرار دارد و برای پخش تصویر در بستر وب نیاز به تهیه اینترنت با پهنای باند بالا است، همچنین با توجه به اینکه این تکنولوژی گران قیمت و هزینه‌بر است، سعی کردیم با حداقل هزینه این کار را انجام دهیم و خارج بودن مسجد از نقطه جغرافیایی هزینه بیشتری برای ما به همراه داشت. 

وی افزود: در ماه‌های اخیر توانستیم این حرکت را احیا کرده و پس از دو ماه پخش آزمایشی و غیر عمومی، مشکلات را حل کرده و پخش زنده از مسجد مقدس جمکران از طریق محیط نت را هم‌زمان با میلاد حضرت امام رضا علیه‌السلام به بهره‌برداری برسانیم.

مدیر رسانه‌های دیجیتال مسجد مقدس جمکران در ادامه به تشریح برنامه‌های پخش زنده پرداخت و گفت: برنامه پخش زنده به صورت 24 ساعته از نمای گنبد و صحن مسجد مقدس جمکران در تمام طول هفته در دسترس کاربران قرار دارد و احساس لطیف و تجربه لذت‌بخشی برای مخاطبان راه‌های دور به ویژه علاقمندان به این مکان مقدس در کشورهای دیگر ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: در زمان برگزاری مراسم نیز برنامه‌های این مکان مقدس از جمله دعای توسل، کمیل و سایر برنامه‌های مذهبی که شرح آن در وب سایت مسجد درج می‌شود به صورت زنده و مستقیم از این طریق همراه با صدا پخش خواهد شد.

افضلی خاطر نشان کرد: علاقمندان به برنامه‌ها و مراسم این مکان مقدس می‌توانند برای مشاهده تصویر زنده، به وب سایت رسمی مسجد مقدس جمکران به آدرس www.jamkaran.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول