اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

پایان مرمت مسجد تاریخی میرزایی نجفی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: مرمت مسجد تاریخی میرزایی نجفی در زنجان به پایان رسید.

پایان مرمت مسجد تاریخی میرزایی نجفی در زنجان

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مسجد تاریخی میرزایی نجفی از جمله مساجد دوره قاجار محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مرمت مسجد میرزایی نجفی در شهر زنجان به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: این مسجد در داخل راسته بازار زنجان قرار دارد.

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه مسجد تاریخی میرزایی نجفی به سبک مساجد شبستانی بنا شده است، تصریح کرد: یک حیاط مرکزی بخش دیگری از این مسجد تاریخی را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شبستان اصلی مسجد میرزایی نجفی مرمت و حیاط اصلی آن کاملا احیا شده است، یادآور شد: احیا حوض و باغچه مسجد و کف‌سازی آن از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در این مسجد به شمار می‌رود.

ارجمند با بیان اینکه مرمت مسجد میرزایی نجفی در زنجان از خرداد ماه سال جاری آغاز شده بود، ادامه داد: مرمت‌های اضطراری نیز در این مسجد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات مورد نیاز برای مرمت مسجد تاریخی میرزایی نجفی از محل اعتبارات اماکن مذهبی سال گذشته تامین شده است، اضافه کرد: در مجموع 850 میلیون ریال برای مرمت این مسجد هزینه شده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول