اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راه‌های افزایش همکاری‌های آذربایجان‌شرقی و سوئد بررسی شد

آمادگی صادرات فرش و صنایع دستی به سوئد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی از علاقمندی این استان برای گسترش روابط فرهنگی و مراودات تجاری و اقتصادی با کشور سوئد خبر داد.

آمادگی صادرات فرش و صنایع دستی به سوئد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، فرخ مسجدی در دیدار با معاون بازرگانی سفیر سوئد در ایران، با اشاره به وجود زمینه‌های مناسب برای گسترش سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین آذربایجان‌شرقی و سوئد، گفت: آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های مهم در عرصه اقتصادی کشور است و با توجه به سابقه بسیار خوب استان در ارتباطات خارجی، تلاش می‌کنیم با کشورهای بیشتری رابطه و همکاری داشته باشیم.

وی با تشریح برخی از قابلیت‌های تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان، به مراودات تجاری آذربایجان‌شرقی با بیش از 70 کشور جهان اشاره و خاطرنشان کرد: میزان صادرات استان سالانه نزدیک به 2 میلیارد دلار است و وجود یک منطقه آزاد تجاری- صنعتی و پنج منطقه گمرکی، این استان را به یکی از مهم‌ترین مناطق تجاری کشور تبدیل کرده است.

مسجدی با ابراز علاقه نسبت به تبادل هیئت‌های اقتصادی و تجاری دو طرف، از شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران سوئدی برای بازدید از توانمندی‌های استان دعوت کرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار در ادامه با اشاره به وجود زمینه همکاری در موضوع گردشگری اظهار داشت: میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی فرصت بسیار مناسبی برای صنعت توریسم است و ما آمادگی داریم علاوه بر برنامه‌ریزی برای حضور گردشگران سوئدی در استان، موضوع خواهرخواندگی تبریز با یکی از شهرهای همسان سوئد را نیز پیگیری کنیم.

وی آمادگی استان آذربایجان‌شرقی برای همکاری در زمینه صادرات مواد غذایی، خشکبار، فرش و صنایع دستی با سوئد و تامین بخشی از نیازمندی‌های این کشور و کشورهای اسکاندیناوی و همچنین همکاری با کشور سوئد در موضوع آموزش خدمات فنی و مهندسی و ارتباطات علمی و دانشگاهی را اعلام کرد.

مسجدی در ادامه از علاقمندی آذربایجان‌شرقی برای همکاری در زمینه تولید موتور و قطعه‌سازی خبر داد و گفت: آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های پیشگام در زمینه تولید انواع موتور و قطعه‌سازی است و با توجه به توانمندی شرکت‌های ولوو و اسکانیا، آمادگی داریم با این شرکت‌ها به ویژه در زمینه تولید خودروهای تجاری همکاری داشته باشیم.

انتهای پیام/خ۳۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول