اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی خبر داد

صادرات سالانه 30 میلیون دلار فرش از آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: سالانه به ارزش 30 تا 35 میلیون دلار فرش از آذربایجان غربی صادر می‌شود.

صادرات سالانه 30 میلیون دلار فرش از آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه پیش از ظهر امروز جعفرصادق اسکندری در جمع خبرنگاران که در حاشیه افتتاح نمایشگاه فروش فرش دستباف برگزار شد اظهار داشت: سالانه به ارزش 556 میلیون دلار فرش از کل کشور صادر می‌شود که پنج درصد آن به آذربایجان غربی تعلق دارد لذا میزان وقوع صادرات به اندازه قابل توجهی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تعداد بافندگان کل کشور یک میلیون 170 هزار نفر است که حدود 105 هزار و 284 نفر از آنها در استان ما مشغول فعالیت هستند همچنین 64 هزار و 187 نفر از آنها به عنوان شغل اصلی و 41 هزار و 97 نفر هم به عنوان شغل فصلی به فرش‌بافی مشغول هستند.

این مسئول با بیان اینکه پنج درصد بافندگان فرش دستباف کل کشور در آذربایجان غربی به این شغل می‌پردازند ادامه داد: میزان تولید فرش دستباف کل کشور 4 میلیون و 729 هزار متر مربع است که از این میزان 424 هزار مترمربع در آذربایجان غربی تولید شده است لذا نسبت تولید این استان با کشور پنج درصد است.

وی یادآوری کرد: حدود 106 صادرکننده فرش در سرار جهان وجود دارد که ایران، هند، پاکستان، ترکیه، نپال در این میان بیش از سایر کشورها فعال هستند ایران 54 درصد فرش صادراتی متقبل شده است و آذربایجان غربی در این بین نقش زیادی دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این استان 109 کارگاه غیرمتمرکز با مدیریت متمرکز وجود دارد همچنین تعداد 10 فقره جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری قالیبافی صادر شده است لذا فرش‌بافان در این استان تا حد توان و به اندازه مقدورات مورد حمایت قرار می‌گیرند تا هم از نظر معیشتی در وضعیت مطلوب قرار گیرند از طرف دیگر فرش تولیدی آنها از کیفیت مناسب برخوردار شود.

وی به برپایی نمایشگاه فروش فرش در آذربایجان غربی همزمان با سایر استان‌های کشور اشاره کرد و اظهار داشت: سال قبل نیز این نمایشگاه با مشارکت 14 استان در سطح کشور برگزار شد به طوری که امسال و سال گذشته این استان برای برپایی نمایشگاه مذکور حضور چشمگیری دارد پس محصولات خود را به مراجعان و مشتریان عرضه می‌کنند.

 انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول