اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور اقتصادی و بازرگانی مرکز ملی فرش ایران خبر داد:

صادرات 272میلیون دلار فرش از کشور

خبرگزاری فارس: مشاور اقتصادی و بازرگانی مرکز ملی فرش ایران از صادرات272.2 میلیون دلار فرش از ایران به خارج از کشور طی هفت ماه گذشته خبر داد و گفت: با وجود ادامه تحریم‌های اقتصادی آمریکا، بازار فرش دستباف ایران طی سالیان متمادی رونق همیشگی خود را حفظ کرده است.

صادرات 272میلیون دلار فرش از کشور
علی ملکی‌جو امروز در حاشیه دومین نمایشگاه بین‌المللی فرش کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: این میزان صادرات فرش از ایران به خارج از کشور در حالی صورت گرفته که اعمال تحریم‌های آمریکا از ابتدای آبان سال 79 شدت یافته‌است.
وی میزان صادرات فرش ایران در سال گذشته را 555 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان صادرات در سال جاری امیدوارم به همت بافندگان و مجموعه دست‌اندرکاران قشر عظیم صنعت فرش در همه بخش‌ها به 600 میلیون دلار افزایش یابد.
مدیر گروه آموزش مرکز ملی فرش ایران، صادرات فرش در سال 88 را 489 میلیون دلار و سال 89 را 555 میلیون دلار اعلام و خاطرنشان کرد: با وجود ادامه تحریم‌های اقتصادی آمریکا، بازار فرش دستبافت ایران طی سالیان متمادی رونق همیشگی خود را حفظ کرده و در بازار صادرات و فروش این کالا خللی ایجاد نشده و صنعت فرش دستباف ایران همچنان پویا و زنده به مانند سنوات گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
به گفته وی با وجود ادامه تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران فرش ایران به مانند گذشته 40 درصد بازار فرش دنیا را در اختیار خود دارد و کشورهای رقیب با وجود ارائه فرش ارزان‌قیمت در بازار نتوانسته‌اند به بازار فرش ایران لطمه‌ای وارد کنند.
ملکی‌جو تصریح کرد: با وجود جایگاه خوب فرش ایران در بازار صادرات برای از دست ندادن این جایگاه نیاز به کار بیشتر، منسجم‌تر و ساماندهی این صنعت در کشور داریم تا در چالش به وجود آمده اقتصادی جهان، صنعت فرش ایران با مشکل روبرو نشود.
وی یادآور شد: مرکز ملی فرش ایران برای جلوگیری از هرگونه چالش اقتصادی برای این صنعت برنامه‌های گسترده‌ای در زمینه ارائه آموزش و تسهیلات برای تمامی مجموعه، زنجیره تولید فرش از رنگرزی، تولید، بافت و بازرگانی دارد تا در آینده شاهد روند رو به رشد صنعت فرش در کشور باشیم.   
دومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی فرش کاشان با حضور 50 شرکت فرش ماشینی و 20 شرکت تولیدکننده فرش دستباف از شهرهای اصفهان، تهران، کاشان، یزد و سمنان با هدف حفظ جایگاه فرش کاشان و معرفی توانمندی‌های فرش‌های دستباف و ماشینی به مدت پنج روز در کاشان در حال برگزاری است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول