اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس استاندارد کاشان عنوان کرد

صادرات 9 میلیون مترمربع فرش ماشینی از کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره استاندارد کاشان، از صادرات 9 میلیون متر مربع فرش ماشینی در 10 ماه گذشته از شهرستان کاشان به خارج از کشور خبر داد.

صادرات 9 میلیون مترمربع فرش ماشینی از کاشان

حمیدرضا آرین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، از صادرات فرش ماشینی کاشان به عنوان عمده‌‌ترین کالای صادراتی این شهرستان به خارج از کشور نام برد و گفت: دلیل اصلی آن حضور فعال و مستمر فرش ماشینی کاشان در بازارهای جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات این میزان فرش ماشینی به خارج از کشور در 10 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش 17 درصد و به لحاظ متراژ 5 درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره استاندارد کاشان یادآور شد: در این مدت 304 هزار متر مربع کاشی گرانیتی و لعابدار، لوله‌های چدنی آبرسانی، باسکول ثابت همکف، انواع لنت ترمز، اجاق گاز خانگی، گلاب و عرقیات گیاهی، انواع آبمیوه و نوشابه به بازار های داخلی و خارجی صادر شده است.

این مسئول ارزش کالاهای صادر شده از شهرستان کاشان به خارج از کشور در 10 ماهه نخست سال جاری را 210 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این مقدار کالای صادراتی طی یک هزار و 75 فقره گواهینامه صادراتی توسط این اداره به خارج از کشور صادر شده است.

آرین ادامه داد: این کالاها به 30 کشور انگلستان، فرانسه، اسپانیا، اتریش، سوئد، ژاپن، استرالیا، کانادا، عربستان، قطر، امارات، کویت، بحرین، عمان، اردن، سوریه، تایوان، عراق، هندوستان، پاکستان، افغانستان، نیوزلند، آفریقای جنوبی، سنگال، ترکمنستان، کامرون، تاجیکستان، داغستان، قزاقستان و آذربایجان صادر شده است.

وی همچنین اذعان داشت: براساس ماده 3 قانون ارتقای کیفی تولیدات صنعتی «تجا» از 10 خردادماه سال جاری همه محصولات تولید داخل مشمول استاندارد اجباری بوده و باید با علامت استاندارد ایران تولید، عرضه و صادر شوند.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول