اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی اعلام کرد:

صادرات 35 میلیون دلاری فرش از آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: سالانه 35 میلیون دلار فرش از آذربایجان غربی صادر می‌شود.

صادرات 35 میلیون دلاری فرش از آذربایجان غربی
جعفر صادق اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در بحث صادرات فرش تولیدی آذربایجان غربی در سال‌های گذشته آمار دقیق نداشتیم و این امر ناشی از این بود که فرش تولیدی استان از گمرکات سایر استان‌ها صادر می‌شد.
وی در زمینه میزان صادرات فرش دستباف استان، تصریح کرد: سال گذشته بیش از 11 هزارمترمربع فرش در این استان تولید و به کشورهای فرانسه، آلمان، ژاپن و استرالیا صادر شده است.
این مسئول با اشاره به نبود نظام حمایتی جامع و مناسب برای بافندگان فرش، کمبود نقدینگی، نظام ناکارآمد و سنتی تولید، خرید و صادرات را از عوامل اصلی پیشروی این هنر صنعت اعلام کرد و افزود: تمام این عوامل دست در دست هم داده و مشکلات متعددی را برای این هنر صنعت فراهم کرده است.
اسکندری با بیان اینکه قیمت تمام شده بافت فرش در ایران به طور کلی در مقایسه با کشورهای رقیب بیشتر است، گفت: هرچند فرش ابریشم آذربایجان غربی دارای اصالت است اما قیمت بالای تمام شده این نوع فرش سبب شده تا فروش آن در خارج از کشور کاهش یابد.
وی ادامه داد: تنوع رنگ، طرح‌ و نقوش به‌کار رفته در مقایسه با تولیدات سایر رقبا از ویژگی‌های برجسته تولید صنعت فرش آذربایجان غربی است که نشات گرفته از فرهنگ و آداب و رسوم غنی اقوام مختلف استان است به طوری‌که این امر سبب شده فرش دستباف آذربایجان غربی از شهرت جهانی و ارزش اقتصادی بسیاری برخوردار باشد و این استان به‌عنوان یکی از مهمترین مراکز قالیبافی کشور مطرح شود.
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی افزود: در این میان فرش ریز ماهی خوی و فرش افشار تکاب از استحکام، ظرافت و کیفیت بالایی برخوردار هستند و با پشم، ابریشم، چله و گل ابریشم در ابعاد، نقوش و رنگ‌آمیزی‌های متنوع با گره ترکی تولید می‌شوند.
 انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول