اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

قائم مقام مرکز ملی فرش دستباف ایران خبرداد:

هدف‌گذاری 600 میلیون دلاری برای صادرات فرش ایران

خبرگزاری فارس: قائم مقام مرکز ملی فرش دستباف گفت: هدف‌گذاری برای صادرات 600 میلیون دلاری فرش دستباف ایران انجام شده است.

هدف‌گذاری 600 میلیون دلاری برای صادرات فرش ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی کاتب ظهر امروز در مراسم آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی فرش دستباف استان اصفهان با اشاره به اینکه در هفت ماه گذشته از سال ‌جاری 279 میلیون دلار فرش دستباف از کشور صادر شده است، اظهار داشت: هدف‌گذاری که برای صادرات فرش دستباف کشور شده است حدود 600 میلیون دلار است.
وی ادامه داد: مرکز ملی فرش دستباف ایران آمادگی مشارکت برای سرمایه‌گذاری از سوی استان اصفهان در حوزه فرش دستباف را دارد.
قائم مقام مرکز ملی فرش دستباف ایران تصریح کرد: با وجود بضاعت مالی که مرکز ملی فرش ایران دارد باز اگر سرمایه‌گذاری‌‌های در حوزه استان‌ها در عرصه فرش دستباف صورت گیرد، این مرکز حاضر به همکاری است.
وی با اشاره به اینکه مرکز ملی فرش دستباف طی دو سال گذشته به نوعی مشارکت و شورای سیاست‌گذاری خود را فعال کرده است، گفت: در سطح استان‌ها نیز کمیته‌های فرش راه‌اندازی شده است که باید جدی‌تر گرفته شود.
کاتب با بیان اینکه بیش از 90درصد از صنعت فرش دستباف در حوزه بخش خصوصی است، تصریح کرد: مدیریت تولید، فروش و صادرات فرش دستباف از سوی خود افراد و در واقع به صورت خصوصی در کشور اجرایی می‌شود.
وی تعامل دست‌اندرکاران بخش خصوصی فرش را در کشور کم‌نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: نگاه تولیدکنندگان، فروشندگان و صادرکنندگان به فرآیندهای مختلف تولید، فروش و صادرات و بازاریابی و مشتری‌شناسی باید تغییر کند.
قائم مقام مرکز ملی فرش ایران بیان داشت: فروشندگان باید روابط تجاری خود با خریدار را به صورت بلندمدت تنظیم کنند تا بازاریابی‌های فرش دستباف ایران در عرصه بین‌الملل دوام یابد.
وی با اشاره به اینکه شناخت نیاز بازار و تحویل کالاهای مورد نیاز مشتری از جمله تکنیک‌های ضروری در حوزه فرش دستباف ایران است که باید مورد توجه فروشندگان و صادرکنندگان این محصول قرار گیرد، افزود: رقبا در بازار فرش دستباف ساکت ننشسته‌اند و اگر ما اقدام به اصلاح این روند نکنیم سهم فعلی خود در بازار فرش دنیا را از دست می‌دهیم.
کاتب در ادامه گفت: سهم فرش دستباف ایرانی در بازارهای بین‌المللی 40درصد است که با تحریم‌هایی که از سوی آمریکا علیه ما اعمال شد، 20درصد از صادرات فرش دستباف ایران که در گذشته به مقصد آمریکا بود کاسته شد.
وی بیان داشت: مرکز ملی فرش ایران با بروز این مشکل سعی در بازاریابی‌های جدید بین‌المللی کرد که در همین راستا کشورهای آمریکای لاتین و چین مورد ارزیابی و رایزنی برای فرش دستباف ایرانی قرار گرفته است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول