اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 136

صادقی: شناخت با واسطه معلومات در کسب تجربیات بازیگری مؤثر است

خبرگزاری فارس: یک پیشکسوت تئاتر گفت: کسب تجربه قدرت درک و استنباط بازیگر را بالا می‌برد و بازیگر باید فرهنگ عمومی را از طریق کسب تجربه پیدا کند.

صادقی: شناخت با واسطه معلومات در کسب تجربیات بازیگری مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، قطب‌الدین صادقی بعد از ظهر امروز در کارگاه بازیگری و بازیگردانی که با حضور علاقمندان به رشته بازیگری برگزار شد، اظهار کرد: بازیگری از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که یکی از آنها ادراک خوب و قدرت استنباط است.

وی تصریح کرد: بازیگر باید بتواند با ادراک قوی حقایقی را برجسته کرده و به مخاطب نشان دهد که این امر می‌طلبد از طریق دانش تخصصی و کتاب‌های ویژه این حقایق را کسب کند.

این پیشکسوت تئاتر حضور بازیگر در متن جامعه را بسیار مهم دانست و افزود: هنرمندان بازیگر باید در بین اقشار مختلف جامعه رفت و آمد کنند تا از زوایای زندگی همه اقشار جامعه مطلع شوند و در هنگام هنرنمایی بتوانند در نقش خود فرو روند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه هنرمند باید از دغدغه‌های زندگی اجتماعی افراد مطلع شود، کسب تجربه بسیار گرانبهاست و ناچاریم برای جبران کمبود زمانی به دنبال چکیده زندگی افراد برویم.

صادقی شناخت با واسطه معلومات را در کسب تجربیات بازیگری موثر دانست و اذعان کرد: کسب تجربه قدرت درک و استنباط را بالا می‌برد و بازیگر باید فرهنگ عمومی را از طریق کسب تجربه کسب کند.

وی با بیان اینکه بازیگر باید در جریان مسائل اقتصادی و اجتماعی جامعه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بازیگر باید از مسائل جامعه استنباط داشته باشد و در این راستا می‌طلبد که فرهنگ عمومی داشته باشد.

این کارگردان تئاتر بازیگر را دارای یک حافظه عاطفی بالا عنوان کرد و افزود: اندیشه‌ها و میزان سن از وجود بازیگر عبور می‌کند که در این راستا بازیگر حق اشتباه در مفاهیم را ندارد.

وی به ارتباط بی‌واسطه بازیگر تأکید کرد و گفت: بازیگر نباید خود را محروم کند بلکه باید انواع مسائل را تجربه کند تا بتواند تجربیات گرانبهایی را کسب کند.

صادقی با تأکید بر اینکه بازیگر باید از تمام هنرها استفاده کند، یادآور شد: شعر، موسیقی، سینما و تماشای آئین‌ها و مراسم‌ها بر احساسات بازیگر تأثیرگذار است چرا که هنرمندان بزرگ احساسات بزرگ را جمع می‌کنند و بروز می‌دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در شهر ارتباط با طبیعت کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: برای گسترش احساسات باید دوباره به طبیعت برگردیم زیرا برای منزه کردن احساسات نیازمند بازگشت به طبیعت هستیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول