اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 121

قادری: دنیا پذیرفته که ایران صاحب تئاتر است

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش «خدای کشتار» در خصوص ثبت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در تقویم جشنواره‌های جهانی، گفت: این اقدام بیانگر آن است که دنیا پذیرفته که ما صاحب تئاتر هستیم.

قادری: دنیا پذیرفته که ایران صاحب تئاتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، نصرالله قادری اظهار داشت: ما کشوری هستیم که نسل جوان آن تقریباً نیمی از جمعیت‌ کشور را تشکیل می‌دهد و وقتی یک جشنواره بین‌المللی به این قشر می‌پردازد، در واقع به نسلی است که در حال رشد است توجه کرده است.

وی تصریح کرد: ثبت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در سطح جهانی سبب می‌شود تا هنرمندان جهان توجه بیشتری به ما داشته باشند و در این جشنواره حضور پیدا کنند؛ جدا از بازی‌های سیاسی که سیاست‌مدارانشان دارند. این تعامل فرهنگی کمک می‌کند تا جهانیان با فرهنگ ایران آشنا شوند.

کارگردان نمایش «خدای کشتار» در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه مسئولان چه تمهیداتی را باید در نظر بگیرند، گفت: در کیفیت آثار مسئولان جشنواره نمی‌توانند کاری انجام دهند، این اقدامی است که وابسته به هنرمندان خواهد بود. زمانی که هنرمندان در جشنواره‌ای با سطح جهانی شرکت می‌کنند، باید غرور ایرانی داشته باشند تا بتوانند به رقابت بپردازند البته به شرطی که آثار قدرتمندی هم به عنوان نمایش‌های خارجی در این جشنواره حضور پیدا کنند.

وی افزود: کاری که برگزارکنندگان می‌توانند انجام دهند این است که از افرادی در بخش مدیریتی استفاده کنند که تجربیات فراوانی داشته، نظریه‌پردازی کرده و علاوه بر آن نسبت به سیستم مدیریت نیز شناخت دارند.

قادری درباره مجزا شدن بخش نوجوان از کودک نیز بیان داشت: از سال‌‌های قبل دوران سنی آدم‌ها متفاوت شده، هر دوره سنی بحرانی مختص به خود را دارد، بحران دوران کودکی اصلاً با بحران دوران نوجوانی یکسان نیست. طبیعتاً این تفکیکی که در جشنواره صورت گرفته، نشان از این است که نگاهی حرفه‌ای به این موضوع شده و این حسن جشنواره خواهد شد؛ البته اگر به درستی در این زمینه عمل شو​د.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان امشب ساعت 18.30 با برگزاری پنج مراسم در نقاط مختلف شهر همدان و در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول