اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی خبر داد

تعداد سالن‌های ورزشی دانش‌آموزان استثنایی افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی گفت: تا پنج سال آینده، سالن‌های ورزشی دانش‌آموزان استثنایی خراسان رضوی به 15 مجموعه، افزایش می‌یابد.

تعداد سالن‌های ورزشی دانش‌آموزان استثنایی افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمدمهدی حسینی عصر امروز در سالن جلسات دفتر خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی  پیرامون فعالیت‌های آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی اظهار کرد: در طرح سنجش سلامت، دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی طی دو مرحله مورد سنجش قرار می‌گیرند که امسال 69 پایگاه طرح سنجش سلامت در خراسان‌رضوی وجود داشت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی افزود: در مرحله اول  80 درصد مشکلی نداشته و به پایه اول می‌روند اما 20 درصد که مشکل دارند به مرحله دوم رفته ومورد ارزیابی تخصصی قرار می‌گیرند.

حسینی یادآور شد: در سال گذشته111 هزار نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند و امسال 105هزار و 388 نفر از دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در طرح سنجش سلامت شرکت داشتند.

وی با اشاره به کتابخانه معلولان گفت: در سطح کشور اولین کتابخانه نابینایان  با 10هزار جلد کتاب و همچنین اولین کتابخانه گویا کشور را با 8هزار عنوان کتاب گویا ایجاد کرده‌ایم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: خراسان‌رضوی اولین استانی است که دستگاه چاپ کتاب نابینایان را دارد و امسال توانستیم کتاب نابینایان استان‌های خراسان‌رضوی، شمالی و جنوبی را چاپ کنیم.

حسینی با اشاره به بزرگترین اردوگاه دانش‌آموزان استثنایی کشور افزود: بزرگترین اردوگاه دانش‌آموزان استثنایی کشور که تمام استانداردهای لازم را دارد در مشهد مقدس ساخته شده است و در دهه کرامت افتتاح می‌شود.

وی در ارتباط با توان‌بخشی ذهنی اظهار کرد: خراسان‌رضوی اولین استانی است که مرکز توان‌بخشی ذهنی را راه‌اندازی کرده است و در حال حاضر دو کلینیک مجهز توان بخشی در سطح مشهد وجود دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی افزود: بیشترین شبانه‌روزی در استان خراسان‌رضوی است که هفت شبانه‌روزی ناشنوایان در خراسان‌رضوی و چهار شبانه‌روزی در مشهد مقدس وجود دارد.

حسینی تاکید کرد: آموزش وپرورش استثنایی خراسان رضوی مدارس استیجاری  و بالای 12 سال ساخت ندارد و تمام خدمات خود را به صورت رایگان به دانش‌آموزان استثنایی ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی گفت: چون آموزش دانش‌آموزان استثنایی تخصصی است دغدغه آموزش و پرورش استثنایی خراسا‌ن رضوی کمبود نیروی انسانی است که امسال 150 نفر جذب شده‌اند و هنوز 40 نفر کمبود داریم که تا اول مهرماه برطرف می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی یادآور شد: آموزش و پرورش استثنایی خدمات منحصربه فردی به جامعه می‌دهد که یکی از این خدمات ارائه سرویس رایگان مدارس است و سالانه یک و نیم میلیارد تومان هزینه سرویس دانش‌آموزان است که به صورت رایگان به خانواده دانش آموزان ارائه می‌شود و امسال این هزینه‌ها افزایش زیادی را داشته است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول