به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل بشارتیمقدم صبح امروز در جلسه آموزش و پرورش استثنایی گیلان ساماندهی نیروی انسانی آموزشگاههای استثنایی استان را یکی از اقدامهای این نهاد عنوان کرد.
وی اظهار کرد: به منظور مدیریت بهینه نیروی انسانی و در راستای عملیاتی کردن سیاستهای راهبردی مبتنی بر ارتقای منزلت فرهنگیان، ایجاد تحول اساسی در زیرساختهای آموزش استثنایی صورت میگیرد.
این مسئول ادامه داد: استقرار نظام آموزشی ساختار 3-3-6 سند تحول بنیادین و گسترش عدالت آموزش و پرورش با رویکردی علمی، منطقی و قانونی تا هفتم شهریور جاری جلسات سازماندهی نیروی انسانی آموزشگاههای استثنایی گیلان در حال اجراست.
به گفته وی، سازماندهی نیروهای آموزشی، پرورشی و توانبخشی را برای ایجاد وحدت رویه و حسن انجام امور و سازماندهی تراکم دانشآموزی و با توجه به نیازهای خاص هر گروه در سطوح پیش از دبستان، ابتدایی، راهنمایی و متوسطه با تأکید خاص بر آموزش حرفهای مورد بررسی و در دست اجرا است.
بشارتیمقدم، تخصیص نیرو به فعالیتهای آموزش و پرورش استثنایی را از بین نیروهای رسمی، پیمانی و حقالتدریس امکانپذیر ذکر کرد و افزود: این نیروها شامل مدیر، معاون، گروههای آموزشی، پرورشی و توانبخشی، معلم مرجع و رابط، آموزگار پیشدبستانی، کمکی و آموزش والدین، نیروهای متخصص کاردرمانی، گفتار درمانی، بیناییسنجی، شنوایی سنجی، مددکاری اجتماعی و فیزیوتراپی، مربی بهداشت، سرپرست آموزشی، دبیر، مشاور، مربی پرورشی و ورزش و ... است.
به گفته وی، تعداد حدود 780 نفر نیروی انسانی در 58 مرکز آموزشی و توانبخشی در سطح آموزش و پرورش استثنایی گیلان مشغول خدمترسانی به دانشآموزان با نیازهای ویژه هستند.
انتهای پیام/غ20/پ3003