اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

کالاهای فاقد بارکد دو بعدی جمع‌آوری می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی از جمع‌آوری کالاهای فاقد بارکد دو بعدی (کد رهگیری) از سطح بازار استان خبر داد.

کالاهای فاقد بارکد دو بعدی جمع‌آوری می‌شوند

سیدابراهیم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد،‌ با اشاره به آغاز اجرای مرحله جدید طرح شبنم در خراسان‌شمالی اظهار کرد: مرحله جدید طرح شبکه بازرسی و نظارت مردمی موسوم به "طرح شبنم" با رویکرد جمع‌آوری کالاهای فاقد بارکد در شش گروه کالایی اعلام شده در این استان آغاز شده است.

وی افزود: در این مرحله از اجرای طرح شبنم، اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی با هماهنگی مجمع امور صنفی و تعزیرات حکومتی استان، گشت‌های مشترکی را در سطح بازار و فروشگاه‌ها فعال کرده است.

حسینی تصریح کرد: بر اساس طرح شبنم، هر کالایی که قرار است به کشور وارد شود، باید واردکننده از نمایندگان ایران کد، برای کالاهای خود بارکد دوبعدی (کد رهگیری) دریافت کند و آن را بر تمام کالاهای وارداتی خود نصب کند.

وی اظهار کرد: فروشندگان نیز باید کالاهایی را خریداری کنند که دارای کد دو بعدی ایران کد باشد و بر اساس طرح شبنم کالاهایی که فاقد بارکد دو بعدی هستند به عنوان کالایی قاچاق تلقی شده و با فروشندگان آن نیز برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه در این مرحله با عرضه اقلام شش گروه کالایی که فاقد بارکد هستند برخورد می‌شود، گفت: این شش گروه کالایی شامل دارو و تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، رایانه و تجهیزات مربوط، تلفن همراه و اسباب‌بازی هستند.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح کالاهای اصلی و تقلبی به راحتی از یکدیگر تفکیک می‌شوند، تصریح کرد: مردم در هنگام خرید این کالاها می‌توانند کد درج شده بر روی کالا را به صورت پیامک به شماره 3000392 ارسال کنند و در پی ارسال پیام بلافاصله پیامی برای خریدار فرستاده شده و او را از اصالت داشتن یا تقلبی‌بودن کالا مطلع می‌کند.

حسینی یادآور شد: طرح شبنم به معنای شبکه بازرسی و نظارت مردمی است که با انعقاد قرارداد بین ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان استاندارد و معاونت توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی، سازمان توسعه تجارت و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به مرحله اجرا درآمده است.

وی پیشگیری از ورود کالاهای غیراستاندارد، تقلبی و کالای قاچاق، تشخیص کالای اصلی از تقلبی، حمایت از واردکنندگان قانونی، حمایت از تولید داخل و اشتغال مولد با مسدودشدن راه‌های قاچاق، شفافیت در گردش کالا و پول و نیز شناسنامه‌دار شدن کالاها را از مزیت‌های اجرای طرح شبنم برشمرد.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول