اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرسی و نظارت بازرگانی آذربایجان غربی:

بارکد شبنم از ورود کالاهای قاچاق جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: بارکد شبنم از ورود کالاهای قاچاق و غیرمجاز به کشور جلوگیری می‌کند.

بارکد شبنم از ورود کالاهای قاچاق جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سلیمان علیزاده صبح در جلسه کمیته پیشگیری و ساماندهی قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: با اجرای پروژه شبکه بازرسی و نظارت مردمی (شبنم) که از بهمن ماه جاری در حوزه تمام کالاهای وارداتی تعیین شده اجرایی می‌شود، خریداران با به‌کارگیری فناوری کد دو بعدی از امکان تشخیص کالای اصل از کالای تقلبی و قاچاق برخوردار می‌شوند.

وی عنوان کرد: اجرای این طرح سبب ساماندهی بازار شده و کالاهای قاچاق و بی‌کیفیت جایی در بازارهای ایرانی نخواهند داشت.

علیزاده ادامه داد: بارکد دو بعدی هم اکنون در بسیاری از موارد شامل قطعات یدکی خودرو، لوازم آرایشی و بهداشتی، دارویی و مواد غذایی نصب شده است.

این مسئول تصریح کرد: ورود بی‌رویه کالاهای قاچاق به کشور سبب رکود اقتصاد داخلی و ورشکسته شدن تولید‌کننده‌ها می‌شود از این رو بخش بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی استان با جدیت این طرح را اجرا می‌کند.

وی با اشاره به کالاهای مشمول این طرح گفت: لپ تاپ، صفحه نمایش، چاپگر، جوهر و تونرچاپگر کالاهای قطعات رایانه‌ای مشمول این الزام است و انواع موتور یخچال و فریزر، کولر گازی، انواع مایکروفر، انواع تلویزیون‌های  LEDو LCD، آبمیوه‌گیری (سه کاره یا پنج کاره)، اتو، جاروبرقی، انواع دوربین و لوازم صوتی و تصویری وارداتی نیز در گروه لوازم خانگی شامل الزام نصب کد رهگیری هستند.

علیزاده اضافه کرد: در بخش تجهیزات پزشکی نیز دستگاه‌های سنجش فشار خون، دستگاه‌ها و نوارهای سنجش قند خون، دستکش‌های جراحی و انواع ایمپلنت‌های جراحی باید کد رهگیری داشته باشند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی استان اذعان داشت: در بخش لوازم آرایشی و بهداشتی نیز وارد‌کنندگان انواع عطر و ادکلن، خوشبو کننده‌ها، اسپری و رنگ مو، مکمل‌های دارویی و غذایی نیز تعهدات لازم برای نصب کد رهگیری را داده‌اند.

انتهای پیام/ن۲۰/گ2000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول