اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح شبنم

817 کالای وارداتی در گیلان بارکد دریافت کردند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدت و تجارت گیلان گفت: تاکنون 41 وارد‌کننده کالا در استان برای دریافت بارکد رهگیری شبنم ثبت‌نام کرده‌اند که 817 مورد کالا را شامل می‌شود.

817 کالای وارداتی در گیلان بارکد دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری ظهر امروز در بازدید از واحدهای صنفی این شهرستان از جمله چند واحد عرضه کالای پزشکی از تشدید بازرسی‌های این سازمان در راستای اجرای طرح شبنم خبر داد.

وی اظهار کرد: از زمان آغاز اجرای مرحله نخست این طرح از یکم اردیبهشت امسال حدود چهار هزار و 200 مورد بازرسی از عرضه‌کنندگان کالای مشمول این طرح صورت گرفته است که بیشترین تعداد بازرسی‌ها از واحدهای عرضه لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی و رایانه و ملحقات آن بوده است.

وی افزود: در جریان دور نخست بازرسی‌ها 12 مورد تخلف شناسایی شد که مربوط به واحدهای عرضه گوشی تلفن همراه بوده و متخلفان نیز با تشکیل پرونده‌هایی به ارزش بیش از 71 میلیون ریال به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

منتظری با بیان اینکه برای اجرای مرحله نخست طرح شبنم در ماه‌های اخیر هماهنگی‌های لازم با اداره‌های مرتبط با این امر صورت گرفته است، تصریح کرد: دستورالعمل‌های این طرح برای اجرا به مجامع امور صنفی و اتحادیه‌های صنفی استان ارسال و تیم‌های ویژه برای اجرای گشت‌های مشترک نیز تشکیل شده است.

 وی با بیان اینکه تاکنون 41 مورد از واردکنندگان کالا در استان برای دریافت بارکدشبنم ثبت نام کرده‌اند که 817 مورد کالا را شامل می‌شود، اضافه کرد: در همین راستا 860 واحد صنفی مرتبط با موضوع نیز برای تکمیل فرم درخواست کد رهگیری شبنم اقدام کرده‌اند که مجموعاً درخواست 247 هزار عدد برچسب بارکد کالا داشته‌اند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اهداف طرح شبنم خاطرنشان کرد: این طرح با هدف پیشگیری از قاچاق کالا و حمایت از تولیدات داخلی به مرحله اجرا درآمده و در سامانه نظارت مردمی سهولت بازرسی و نظارت بر واردات و عرضه کالا را فراهم می‌کند.

منتظری تصریح کرد : در مرحله نخست این طرح برخی از کالاها مانند انواع لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، رایانه و ملحقات آن، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع تلفن همراه و انواع اسباب بازی باید دارای بارکد شبنم باشند.

به گفته وی، واحدهای صنفی عرضه کننده این نوع کالا نیز باید کد رهگیری شبنم برای کالای مذکور را دریافت کنند. 

این مسئول یادآور شد: تمام واحدهای صنفی عرضه کننده کالاهای مذکور باید از طریق سایت اینترنتی WWW.shabnamir  یا مراجعه به اتحادیه صنفی مربوطه نسبت به تکمیل فرم درخواست کد رهگیری شبنم اقدام کنند و در غیر این صورت تمام کالای مشمول این طرح که فاقد کد رهگیری شبنم هستند به عنوان کالای قاچاق شناخته شده و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول