اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت صومعه‌سرا خبر داد

تکمیل فرم 68 واحد صنفی صومعه‌سرا برای دریافت بارکد دو بعدی کالا

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت صومعه‌سرا از تکمیل فرم 68 واحد صنفی متقاضی این شهرستان برای دریافت بارکد دو بعدی کالا در طرح شبنم خبر داد.

تکمیل فرم  68 واحد صنفی صومعه‌سرا برای دریافت بارکد دو بعدی کالا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، محسن آهنی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از واحدهای صنفی این شهرستان با اشاره به اهمیت کنترل کالای قاچاق و بدون بارکد طرح شبنم، اظهار کرد: قاچاق به عنوان داد و ستدی نامطمئن و جعلی تلقی شده که هرگز توزیع کنندگان مشخصی ندارد.

وی با بیان اینکه کیفیت در خرید کالا یکی از موارد مهم و قابل ارزیابی برای مصرف کنندگان محسوب می‌شود، تصریح کرد: خرید کالای قاچاق همواره نوعی نگرانی از کیفیت در خدمات را برای مشتریان و مصرف کنندگان در بر دارد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت صومعه‌سرا به تشکیل کارگاه آموزشی قاچاق در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این کارگاه در هفته‌های گذشته با حضور نمایندگان و کارشناسان اداره صنعت و معدن و تجارت صومعه‌سرا، تعزیرات حکومتی، دخانیات، نیروی انتظامی، مرکز بهداشت، روسای اتحادیه‌های صنفی و اعضای انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با هدف بررسی مباحث و مشکلات کالای قاچاق برگزار شد.

وی از اجرای طرح شبنم در سطح واحدهای صنفی صومعه‌سرا خبر داد و متذکر شد: طرح شبنم با هدف اطمینان مردم از کنترل بر بازار و کیفیت کالا و خدمات در صومعه‌سرا در حال انجام است.

به گفته آهنی عدم کیفیت در کالای قاچاق موجب ایجاد اقتصاد زیرزمینی و فشار مضاعف بر شبکه توزیع کالای داخلی می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام اتحادیه‌های این شهرستان هم‌اکنون در حال دریافت بارکدهای دوبعدی کالا هستند، خاطرنشان کرد: اتحادیه‌ها در مرحله خوداظهاری لیستی از واحدهای صنفی متقاضی بارکدهای دوبعدی کالا را جمع‌آوری می‌کنند.

این مسئول، با تصریح بر اینکه مرحله خوداظهاری طرح شبنم برای واحدهای صنفی متقاضی بارکد دوبعدی تا تاریخ 15 مرداد جاری تمدید شده است، ابراز کرد: اتحادیه‌ها نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری واحد‌های صنفی متقاضی اقدام کنند.

وی با اشاره به اجرای مرحله نخست طرح شبنم در صومعه‌سرا افزود: فرم تقاضا و لیست چهار گروه از کالای مشمول این طرح برای تمام اتحادیه و واحدهای صنفی صومعه‌سرا ارسال شده است.

آهنی، لوازم خانگی، رایانه، تلفن همراه و لوازم آرایشی و بهداشتی را از جمله کالای مشمول نصب بارکدهای دو بعدی طرح سراسری شبنم برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه کالای بدون برچسب‌های بارکد طرح شبنم، قاچاق محسوب می‌شوند، متذکر شد: تمام این کالای قاچاق در صورت شناسایی توقیف می‌شوند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت صومعه‌سرا، به میزان توزیع فرم‌های خوداظهاری در بین واحد‌های صنفی متقاضی صومعه‌سرا اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون 68 واحد صنفی متقاضی صومعه‌سرا نسبت به دریافت و تکمیل فرم‌های خوداظهاری بارکدهای دو بعدی طرح شبنم اقدام کرده‌اند.

وی سامانه شبنم را تنها سامانه‌ برای شناسنامه‌دار کردن الکترونیک کالا در کشور عنوان کرد و متذکر شد: در این طرح هر تولید کننده با مراجعه به سامانه شبنم، برای هر قلم محصول خود بارکد دو بعدی منحصر به‌فردی دریافت کرده و روی کالای خود نصب می‌کند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول