اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 124

گل خنده بر لبان کودکان همدان شکفت

خبرگزاری فارس: در افتتاحیه‌های پنج‌گانه نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، همه مناطق شهری همدان شاهد فضای پرشور و نشاطی بود که لبخند را بر لبان کودکان، نوجوانان و بزرگسالان نشاند.

گل خنده بر لبان کودکان همدان شکفت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، در این مراسم کودکان و نوجوانان با حضور در محل‌های تعیین شده، منتظر اجرای نمایش‌ها بودند و با شور و هیجانی وصف‌ناشدنی خبر از برگزاری نمایش را به یکدیگر می‌دادند.

شکفتن خنده بر لبان بزرگ‌ترها به خاطر شور و اشتیاق فرزندانشان از دیگر موضوعاتی بود که چشم هر بیننده‌ای را می‌نواخت، هر لحظه بر جمعیت کودکان و نوجوانان حاضر در پارک افزوده می‌شد و همه منتظر بودند تا اینکه کارناوال شادی عمو حمید از راه رسید.

شادی بچه‌ها با کارناوال شادی عمو حمید و گروه لبخند دوچندان شد و با دویدن به سمت ماشین تزئین شده جشنواره، استقبال گرمی از حمید رضایی، مجری کودکان و نوجوانان کردند. گروه نمایشی عمو حمید نیز با شور و شعف و صدای ساز و دهل فضای شادی را برای لحظه‌های آنان رقم زدند.

بچه‌ها با شادی و خنده کف می‌زدند که در این میان همراهی بزرگ‌ترها با کودکان و نوجوانان ناخوادآگاه گل خنده را بر روی لب‌ها می‌نشاند.

توزیع هدیه در بین کودکان و نوجوانان و تکاپوی بچه‌ها برای بی‌نصیب نماندن از آن از دیگر نکاتی بود که بسیار جلب توجه می‌کرد.

یکی از بچه‌ها برای نشستن در کارناوال شادی، بسیار تلاش می‌کرد که با کمک گروه نمایشی عمو حمید، وارد ماشین شد، این کودک پنج ساله چنان به وجد و شعف آمده بود که گویی به یکی از آرزوهای بزرگ زندگی‌اش دست یافته است.

کم کم کارناوال شادی آماده رفتن و گروه نمایش مهیای اجرای خود می‌شد ولی ولوله و شادی بچه‌ها تنها موضوعی بود که همچنان ادامه داشت.

نمایش‌های ماشین اسباب بازی، اسطوره بچه‌های ایران، بیگانگان در شهر، قصه‌های ننه متل و مبارک و عروس باران در جمع بزرگترها و کوچکترها، آغاز شد و همه با سکوت و دقت به نمایش می‌نگریستند تا از محتوای آن آگاهی یابند.

موسیقی مهیج و شاد این نمایش‌ها بر زیبایی آن‌ها افزوده بود به طوری که شاهد همراهی بچه‌ها با نمایش‌ها بودیم.

حضور دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در میان مردم هنگام اجرای نمایش «ماشین اسباب بازی» برای چند لحظه و مشاهده فضای شور و شادی بچه‌ها نیز از دیگر نکات قابل توجه در این روز بود.

در هر حال، پاییز امسال مناطق مختلف شهر همدان رنگ شادی و نشاط بهاری به خود گرفت و خاطره‌ای زیبا را برای کودکان و نوجوانان به یادگار گذاشت.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 16 تا 22 مهر ماه در همدان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول