اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از رقابتی تنگاتنگ

کابوس کش‌دار شادی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه یافت

خبرگزاری فارس: دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی در استان قم از راه‌یابی دو نمایش «کابوس کش‌دار شادی» و «امشب باید بروم» به جشنواره تئاتر منطقه‌ای خبر داد.

کابوس کش‌دار شادی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه یافت

رضا ابوذر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با ابراز خرسندی از پایان موفقیت‌آمیز چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی در قم بیان کرد: این جشنواره کار خود را از 11 مهر ماه امسال در سه سالن پلاتوی ماه، مجتمع شهیدآوینی و مجتمع نور آغاز کرد و در نهایت با اعلام نتایج داوری به کار خود پایان داد.

وی تصریح کرد: در مرحله نخست 42 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 30 اثر به مرحله بازخوانی راه یافت.

دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی در استان قم ادامه داد: پس از انجام بازبینی‌ها در دو مرحله شش اثر به بخش مسابقه راه یافت.

وی با بیان اینکه دو نمایش از شش اثر راه یافته به بخش مسابقه به جشنواره منطقه‌ای راه خواهند یافت ابراز کرد: دو تئاتر برگزیده در این مرحله به جشنواره منطقه‌ای راه خواهند یافت تا برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صورت تنگاتنگ رقابت کنند.

ابوذر گفت: هیئت داوران غیر از اعلام نتیجه نهایی این جشنواره به طراحی بروشور، طراحی نمایش، گریم، نورپردازی، بهترین بازیگری مرد و بازیگری زن نیز رأی دادند.

دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی در استان قم اذعان کرد: سیدرضا شریعت در بخش طراحی بهترین بروشور برای طراحی «بروشور نمایش عهد دیرین تو را می‌خواند» و هادی معزی برای طراحی «تئاتر قصه آژاکس» معرفی شدند.

وی به برگزیدگان بخش گریم و موسیقی اشاره و تصریح کرد: سید شهاب رضوی در بخش گریم در نمایش «عهد دیرین تو رو می‌خواند» و حامد جهان‌بخش در بخش موسیقی برای نمایش «زمان آخر» و مهدی نادری برای نمایش «عهد دیرین» لوح تقدیر دریافت کردند.

ابوذر اظهار داشت: در بخش بهترین نورپردازی سعید برجعلی سالارحسینی برای نمایش «زمان آخر» معرفی و دیپلم افتخار به آنان اهدا شد.

وی افزود: سید محمد حسینی در نمایش «عهد دیرین»، محمدرضا شاهمردی و سالار حسینی‌فر برای نمایش «قصه آژاکس» به عنوان منتخبین بخش لباس موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه ریالی شدند.

دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی در استان قم مهدی نیک‌روش، محمدرضا شاهمردی و سالار حسینی‌فر را منتخبین بخش طراحی صحنه عنوان کرد و گفت: در بخش طراحی صحنه به نمایش «باید امشب بروم» و «قصه آژاکس» لوح تقدیر از سوی هیئت داوران اهدا شد.

وی ادامه داد: زکیه بهبهانی، حمیده عمویی، زهرا فشکی و بهناز انارکی در بخش بازیگری زن و در بخش بازیگری مرد علی مقدم، سید میثم عابدینی، سید صدرا میره‌ای و مهدی رکنی در مقام‌های اول تا سوم معرفی شدند.

ابوذر برگزیدگان بخش نمایش را محمدرضا شاهمردی برای کار «قصه آژاکس»، کامران شهلایی برای نمایش «باید امشب بروم» و ابوالفضل بوالغندر برای نمایش «کابوس کش‌دار شادی» معرفی کرد و گفت: برگزیدگان این بخش لوح تقدیر چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی را در استان قم به خود اختصاص دادند.

وی به مقام‌های برتر کارگردانی در این جشنواره اشاره و تصریح کرد: محمدرضا شاهمردی، فاضل حائری و صدیقه مشایخی برای نمایش‌های «قصه آژاکس»، «باید امشب بروم» و «کابوس کش‌دار شادی» حائز رتبه‌های برتر کارگردانی در این جشنواره شدند.

دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی در استان قم در پایان سخنان خویش به رأی نهایی هیئت داوران این جشنواره اشاره و خاطر نشان کرد: دو نمایش «کابوس کش‌دار شادی» و «باید امشب بروم» به مرحله منطقه‌ای راه یافتند تا خود را برای رقابتی تنگاتنگ در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آماده کنند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول