اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 123

جشنواره نوزدهم با شادی‌های کودکانه آغاز شد

خبرگزاری فارس: نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در میان استقبال پرشور کودکان و نوجوانان همدان و با اجرای مراسم نورافشانی شهر، در پنج نقطه از شهر همدان افتتاح شد.

جشنواره نوزدهم با شادی‌های کودکانه آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، جشنواره نوزدهم با اجرای همزمان برنامه‌های متنوع از جمله حرکت کارناوال شادی لبخند، اجرای تئاتر خیابانی «مبارک و عروس باران» در پارک کودک و کارناوال شادی عمو حمید و اجرای تئاتر خیابانی «بیگانگان در شهر» در پارک کوی ولیعصر کار خود را آغاز کرد.

این مراسم با اجرای کارناوال شادی لبخند و تئاتر خیابانی «قصه‌های ننه متل» در پارک خضر، کارناوال شادی عمو حمید و تئاتر خیابانی «ماشین اسباب‌بازی» مقابل مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی و کارناوال شادی لبخند و تئاتر خیابانی «اسطوره بچه‌های ایرانی» مقابل سالن تالار فجر ادامه یافت.

بعد از اتمام این جشن‌ها در سطح شهر همدان، همه گروه‌ها و کودکان و نوجوانان مقابل مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی گردهم آمدند و نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با برنامه‌های شاد و کودکانه و نورافشانی رسماً آغاز شد.

در این مراسم قائم مقام اجرایی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ضمن خیر مقدم به میهمانان ابراز امیدواری کرد در این مراسم لبخند بر لبان کودکان بنشیند و لحظات شادی برای آنها فراهم شود.

هادی فیض‌منش با بیان تفاوت‌های جشنواره امسال با سال‌های گذشته گفت: در سال‌های گذشته بسیاری از کودکان و خانواده‌هایشان از فضای محدود سالن مراسم افتتاحیه که تنها ظرفیت یک‌هزار و 500 نفر را داشت ابراز نارضایتی می‌کردند، بنابراین امسال به صورت ابتکاری در پنج نقطه از شهر همدان مراسم افتتاحیه برگزار شد.

وی با بیان اینکه نمایش‌های نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در پنج سالن اجرا خواهد شد، گفت: هنرمندان در سالن‌های تالار فجر، مجتمع آوینی، مجتمع بوعلی سینا، سالن پلاتوی بوعلی و مهدیه به اجرای نمایش می‌پردازند و در سالن سینما کانون نیز کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی در پایان سخنانش با بیان این جمله که فرشتگان خداوند در روی زمین کودکان هستند از والدین خواست که قدر کودکان خود را بدانند.

در ادامه این مراسم به دعوت مجری برنامه نمایش «اسطوره‌های ایران» کاری از نرگس خاک‌کار اجرا شد. نقطه اوج نمایش «اسطوره بچه‌های ایران» زمانی است که رستم به پیروزی می‌رسد.

اجرای موسیقی و برنامه طنز گروه لبخند با عنوان «سبزعلی خواننده می‌شود» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و اجرای برنامه عمو حمید و عموها از جمله برنامه‌هایی بود که شور و حال خاصی به مراسم بخشید.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از امشب با اجرای مراسم نورافشانی در مجتمع شهید آوینی به مدت پنج روز آغاز شد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول