اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح پیش‌دبستانی شوش خبر داد

آغاز ثبت‌نام پیش دبستانی در مدارس دولتی شوش

خبرگزاری فارس: مجری طرح پیش‌دبستانی شوش از آغاز ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها در مدارس دولتی این شهرستان خبر داد.

آغاز ثبت‌نام پیش دبستانی در مدارس دولتی شوش

سید مسلم نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل جدید پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش، تمام مدارس ابتدایی که دارای فضای خالی باشند می‌توانند تقاضای تشکیل کلاس پیش دبستانی به صورت غیردولتی ارائه دهند.

وی افزود: محتوای تهیه شده در کتب پیش دبستانی با محوریت انس با قرآن است که باعث رشد و پرورش مسائل مذهبی در کودکان خواهد شد.

نوری بیان کرد: با توجه به اهمیت فوق‌العاده دوره پیش دبستانی در تربیت و آموزش کودکان، بهترین فضا برای برگزاری کلاس‌های پیش دبستانی، مدارس است که سبب می‌شود کودکان با محیط مدرسه انس گرفته و در سال آینده که نخستین سال ورود آنان به محیط رسمی مدرسه است با روحیه‌ای مضاعف و با توجه به شناخت قبلی وارد محیط آموزشی شوند و این مهم تأثیر زیادی بر پیشرفت تحصیلی آنان خواهد داشت.

وی تأکید کرد: مزیت کلاس‌های پیش دبستانی ضمیمه مدارس دولتی، استفاده از مربیان آموزش دیده است که بر اساس جدیدترین تغییرات محتوای کتب رسمی آموزش و پرورش، آموزش نوآموزان را بر عهده می‌گیرند.

نوری افزود: اجرای برنامه‌های آموزشی و تربیتی در راستای انس با قرآن در طول سال تحصیلی جزو مهم‌ترین بخش وظایف این کلاس‌هاست.

وی گفت: در تمام امور مربوط به پیش دبستانی نظارت دقیقی از سوی آموزش و پرورش انجام می‌گیرد تا این دوره با بهترین کیفیت برگزار شود و کودکان با روش‌های صحیح و منطبق بر اولویت‌های آموزش و پرورش تربیت شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، براساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده از سوی شورای عالی فرهنگی انقلاب دوره پیش دبستانی یک دوره غیر رسمی است و وزارت آموزش و پرورش تنها متولی این دوره است و امسال به دلیل تغییر رویه در نحوه ثبت نام قرار شده تا از نیمه مهرماه ثبت‌نام‌ها آغاز شود.

تعاونی خدماتی نوردانش تنها مجری رسمی کلاس‌های پیش دبستانی در سطح شهرستان شوش، منطقه2 و4 شهر اهواز است که مدیر عامل آن دوباره به عنوان تعاونی برتر در خوزستان و یک بار نیز به عنوان جوان کارآفرین برتر در کشور معرفی شده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول