اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد

تحصیل بیش از 5 هزار تبعه بیگانه در مدارس سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: هم‏اکنون 5 هزار و 186 نفر از اتباع بیگانه در مدارس این استان درس می‏خوانند.

تحصیل بیش از 5 هزار تبعه بیگانه در مدارس سمنان

محمد بناییان‏سفید امروز در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: آموزش و پرورش در چند سال گذشته نسبت به ساماندهی اتباع بیگانه‏ای که قصد داشتند در مدارس استان سمنان به تحصیل بپردازند، اقدام کرده و فعالیت‏های خوبی در این بخش انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: به همین منظور، آموزش و پرورش استان سمنان در قالب برنامه‏ای مدون در سال تحصیلی جدید، ثبت نام از اتباع بیگانه را در مدارس استان آغاز کرد.

بناییان‏سفید گفت: تاکنون افزون بر پنج هزار و 186 نفر از دانش‏آموزان اتباع بیگانه که به طور عمده از اتباع افغان هستند، در سال تحصیلی جدید در مدارس استان سمنان ثبت نام شده‏اند و در حال فراگیری دروس پیش‏بینی شده هستند.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش محدودیتی برای تحصیل دانش‏آموزان اتباع بیگانه در مقاطع مختلف تحصیلی وجود ندارد، بیان کرد: این دانش‏آموزان که همگی جزو اتباع بیگانه دارای مجوز محسوب می‏شوند، در دوره‏های مختلف تحصیلی اهم از ابتدایی، راهنمایی و  متوسطه تحصیل می‏کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: در سال تحصیلی 92-91 ثبت نام از اتباع بیگانه در مدارس این استان با توجه به مدارک اقامت آنها در شهرها و مناطق مختلف استان سمنان انجام شده است.

انتهای پیام/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول