اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد

رتبه نخست اردبیل در هوشمند‌سازی مدارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از کسب رتبه نخست کشوری به همت آموزش و پرورش استان اردبیل در هوشمندسازی مدارس خبر داد.

رتبه نخست اردبیل در هوشمند‌سازی مدارس

احمد محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: هوشمند‌سازی مدارس از راهبرد اساسی تحول بنیادین در این مجموعه است که ما با توجه به تلاش‌هایی که از یک سال قبل آغاز کردیم در ارزیابی کشوری و در بحث هوشمندسازی رتبه نخست کشور را به دست آوردیم.

وی یادآور شد: سال گذشته 300 مدرسه هوشمند سازی شده و امسال نیز به همین میزان مدرسه در مناطق شهری و روستایی در اولویت هوشمند‌ سازی قرار دارد.

این مسئول بیان داشت: با توجه به اینکه روش تدریس به سرعت در حال تغییر است آموزش و پرورش نیز بر اساس نیاز به تغییر در این حوزه طبق سند تحول بنیادین  و هوشمند‌ سازی مدارس روی آورده تا از این طریق بتواند نظام تعلیم و تربیت را متحول کند.

محمودزاده فرمایش مقام معظم رهبری را که "سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به مانند نسخه طبیب در دست مریضش است" یادآور شد، افزود: یکی از بندهای سند استفاده از تکنولوژی‌های نوین در بحث آموزش و هوشمند سازی مدارس است تا تمام فرایند‌ها مبتنی بر رایانه و فناوری اطلاعات در راستای بهبود وضعیت آموزشی و پرورشی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل استفاده از این نرم‌افزارها را در کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌‌ها و سر کلاس درس با عناوینی همچون برد الکترونیکی و قلم نوری یادآور شد.

این مسئول بیان داشت: هم اکنون مدارس ما از طریق پیام کوتاه و اینترنت با والدین دانش‌آموزان در ارتباط هستند و آنها را به سرعت در جریان بهبود فرایند آموزشی قرار می‌دهند.

وی از اتصال مدارس به شبکه اینترانت ملی به عنوان یک شبکه ممتاز خبر داد و گفت: کارگاهی که در این زمینه در کشور شکل گرفته بود استان اردبیل به عنوان یک استان پیشرو با تامین زیرساخت‌ها رتبه ممتاز کشوری را به دست آورد و ما امسال مصمم هستیم تا در یک فرایند مستمر هوشمندسازی تک تک مدارس شهری و روستایی را در اولویت کاری قرار دهیم.

محمودزاده اظهار داشت: با هوشمند‌ سازی تولید محتوای الکترونیکی معلمان و دانش‌آ‌موزان خلاق افزایش یافته به طوری که یکی از معلمان ما از شهر پارس‌آباد در جشنواره تولید محتوای الکترونیکی از بین 5 هزار اثر ارسالی رتبه نخست را به دست آورد.

این مسئول موفقیت دانش‌آموز مرز‌نشین پارس‌آبادی را در تولید محتوای الکترونیکی یادآور شد و افزود: فاطمه جنگی دانش‌آموز مقطع راهنمایی در تولید 22محتوای الکترونیکی در سطح کشور رتبه سوم را به دست آورد.

وی در پایان سخنان خود به تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ضرورت مجهز شدن تمام مدارس کشور به فناوری‌های نوین و تجهیزات هوشمندسازی را یادآور شد و بیان داشت: تا پایان برنامه پنجم باید تمام مدارس کشور به این سیستم مجهز شوند که ما مقدمات تحقق این خواسته را فراهم کردیم.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول