اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

رانندگان زن سرویس مدارس منبع تخلف هستند

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رانندگان زن سرویس مدارس منبع تخلف هستند و بیشترین تخلف را مرتکب می‌شوند.

رانندگان زن سرویس مدارس منبع تخلف هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا شیران پیش‌ازظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نحوه تعامل پلیس با مردم و پلیس با مسئولان نشانه تمدن آن دیار است، اظهار کرد: هر چقدر این برخورد خوب بیشتر باشد، متمدن بودن شهر بیشتر نمایان می‌شود چرا که یکی از شاخص پیشرفتگی همین است.

وی با تاکید به اینکه نیروی انتظامی شاخه راهور در بسیاری از پروژه‌های ارتقاء در سطح گوناگون اجتماعی، اقتصادی شیوه‌های تحقیقاتی را برای خود ایجاد کرده است، افزود: متخلف باید از پلیس بترسد و پلیس با هر لباسی باید خاصیت بازدارندگی برای متخلف داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: پلیس‌های اجتماعی باید در هر رده‌ای که هستند خود آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی ببینند و از قوانین با خبر باشند.

وی در الگویی نمونه گفت: برای رانندگان خودروهای سنگین در جاده‌ها آموزش کمک‌های اولیه گذشته‌ایم که در صورت بروز هرگونه حادثه بتوانند اقدامات اولیه را تا حضور نیروهای کمکی امداد در نجات جان دیگران داشته باشند.

شیران تاکید کرد: انتقاد به نیروی انتظامی به معنای عدم عملکرد خوب نیست، اما پلیس باید واکنش سریع داشته باشد و اگر واکنش سریع نداشته باشد در محاسبات مختلف مجرم مرتکب جرم می‌شود.

وی نمونه‌ای از این بی توجهی‌ها را در حوزه راهور و پیک موتوری‌های رستوران‌ها عنوان کرد و گفت: این موتوری‌ها با داشتن یک جعبه بزرگ غیر استاندارد از بین خودروها و برخی مواقع هم با برخورد با سایر خودروها در ترافیک موجب تخلف می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: این موتورها استاندارد سازی نشده‌اند و پلاکشان نیز مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه این هم نوعی شغل است و باید شرکتی آنها را حمایت کند، گفت: پلیس باید به این موتورسوران کنترل بیشتری داشته باشد.

شیران وضعیت موتورسواری، موتورسوران در پیاده‌روها و رد کردن چراغ قرمز و تخلفات آنها را از دیگر مواردی دانست که اگر نظارت بیشتری توسط پلیس داشت متخلف اشتباه خود را دیگر تکرار نمی‌کرد.

*حضور پلیس در عضویت شورای بعدی لازم است

وی در بخشی از صحبت‌های خود به رانندگان سرویس مدارس توسط بانوان به ویژه برای مدارس غیرانتفاعی اشاره کرد و گفت: این زنان منبع تخلف هستند، چنانکه در نقاطی همچون ملک شهر و خانه اصفهان رانندگان خانم بیشترین تخلف را با وجود حضور بچه‌ها در خودرو دارند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید به اینکه نگاه آموزشگاه‌های رانندگی باید در جهت حفظ قوانین بباشد، اظهار کرد: آموزشگاه‌های رانندگی نباید در خیابان‌های شلوغی که پیک تردد دارند رفت آمد کنند و این در حالی است که در شهری همچون تهران تابلوهایی در برخی از خیابان‌ها مبنی بر عدم تردد خودروهای آموزش رانندگی نصب شده است.

وی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود به امنیت در پارک‌های سطح شهر اشاره کرد و افزود: خانه‌های بیشتر مردم آپارتمانی است و نیاز به بیرون آمدن از خانه دارند و این در حالی است که پارک‌های دوبله در کنار خیابان و نیز تردد موتورسیکلت‌ها در پارک‌ها چنین فرصتی را برای خانواده‌های آپارتمان نشین در پارک‌ها محدود کرده است.

شیران تاکید کرد: برخی از خودروها نیز آلودگی صوتی و نیز آلودگی هوا ایجاد می‌کنند که باید به طور جدی با آن خودروها برخورد شود.

وی اضافه کرد: باید در تشکیل شورای شهر آینده که 21 نفره است یک نفر به نمایندگی از قشر پلیس حضور داشته باشد چرا که بسیاری از تصمیمات بر پایه چنین هماهنگی و انسجامی از سوی پلیس و شهرداری است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: مدیریت یک طرفه شهر به خطا می‌رود و باید خود نیروی انتظامی در شورای شهر و تصویب مصوبات مربوطه حضور داشته باشد.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول