اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قم:

انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس در قم انتخاب شدند

خبرگزاری فارس: رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قم از برگزاری انتخابات انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس قم تا 15 مهر ماه خبر داد و گفت: انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس در قم انتخاب شدند.

انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس در قم انتخاب شدند

حسین یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان در مدارس اظهار کرد: این انتخابات تا روز 15 مهر ماه در اکثر مدارس قم برگزار شد.

وی ادامه داد: بر اساس مقررات آموزش و پرورش تمام مدارس دولتی و غیر دولتی باید شوراهای انجمن اولیا و مربیان را تشکیل دهند.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قم ابراز کرد: در مدارسی که بیش از 10 نفر دانش‌آموز دارند، این انجمن باید با حداقل هشت نفر عضو تشکیل شود.

وی گفت: از این هشت نفر چهار نفر مربوط به اولیای مدرسه و چهار نفر از اعضای کادر، معلمان و مربیان مدرسه انتخاب می‌شوند.

یوسفی با اشاره به انتخاب این انجمن از میان اولیا اظهار کرد: پدران و مادرانی که در این انجمن شرکت می‌کنند، باید نسبت به مسائل تعلیم و تربیت علاقه‌مند بوده و فرزندان خود را در مدرسه مربوطه ثبت‌نام کرده باشند.

وی اضافه کرد: در میان والدین دانش‌آموزان نیز افرادی که در موضوعات متفاوت مهارت دارند، انتخاب شده و با عضویت در این انجمن به مدرسه برای انجام فعالیت‌های مختلف کمک می‌کنند.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه این افراد از بین اولیای مدرسه انتخاب می‌شوند گفت: این افراد پیش از برگزاری انتخابات برنامه‌های خود را به اولیای دانش‌آموزان و معلمان اطلاع داده و پس از ایجاد شناخت رأی‌گیری انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: اگر جمعیت دانش‌آموزی مدرسه تا 300 نفر باشد، چهار نفر از اولیای دانش‌آموزان در این انجمن عضو خواهند بود و بالاتر از این جمعیت، به ازای هر 100 نفر، یک عضو اضافه می‌شود.

یوسفی ادامه داد: این شورا مسائل آموزشی، پرورشی و تربیتی مدرسه را در طول یک سال تحصیلی دنبال خواهد کرد.

وی بیان داشت: فلسفه این شورا کمک به مدرسه با استفاده از تمام ظرفیت‌های اولیای مدرسه است.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قم با اشاره به زیرمجموعه‌هایی که در شورای اولیا و مربیان یک مدرسه فعالیت می‌کنند خاطر نشان کرد: در این شورا سه کارگروه آموزشی، پرورشی، مالی و فرهنگی تشکیل می‌شود.

وی گفت: این شورا یک وظیفه مشورتی دارد تا در اموری که پیش می‌آید مدیر مدرسه را در تصمیم‌گیری بهتر برای مسائل مدرسه یاری کند.

یوسفی اظهار داشت: قالبی در فعالیت‌های این شورا وجود دارد که با استفاده از آن پیشنهادات اولیا از زبان اعضای انجمن به گوش مسئولان مدرسه می‌رسد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ایده‌ها توسط انجمن‌های اولیا و مدارس اضافه کرد: در این جشنواره پیشنهادات برای مدیریت بهتر یک مدرسه در اختیار مسئولان مدرسه قرار گرفته و بهترین ایده نیز اجرایی شده و تقدیر می‌شود.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: از دستاوردهای این جشنواره مدارس دیگر نیز می‌توانند استفاده کنند و این جشنواره در واقع بانکی از ایده‌های جدید و کاربردی برای استفاده بهتر از امکانات و مدیریت بهتر را به مدرسه می‌دهد.

وی وظایف نظارتی را از دیگر وظایف انجمن‌ها دانست و ابراز داشت: انجمن‌های اولیا و مربیان بر عملکرد مدیر، معاونان و معلمان مدرسه نظارت دارند.

یوسفی نظارت‌های مالی را از بخش‌های مهم فعالیت‌های نظارتی انجمن اولیا و مربیان برشمرد و گفت: این انجمن بر نحوه خرج کردن تمام وجوهی که به مدرسه وارد می‌شود و همینطور کمک‌های والدین نظارت کرده و مشکلات را با کمک دیگر اولیا برطرف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شوراهای مدارس قدرت تصمیم‌گیری در برخی از موارد را دارند، افزود: سرویس‌های رفت و آمد، مسائل مشارکتی و برنامه‌ریزی برای انجام برنامه‌های هفته خانواده و هفته پیوند از جمله مسائلی است که انجمن‌های اولیا و مربیان برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قم گفت: سال گذشته 800 شورای دانش‌آموزی با بیش از 7 هزار نفر عضو در مدارس استان قم تشکیل شدند.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول