اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام قرائتی:

همراهی با فاسقان خیانت به اسلام و مردم است

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه همه هستی برای بشر آفریده شده است، تأکید کرد: دست گذاشتن در دست غیر معصوم و فاسق، جنایت و خیانت است و ما برای این که بخواهیم رشد کنیم، باید دست را در دست معصوم بگذاریم.

همراهی با فاسقان خیانت به اسلام و مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن نزدیک‌ترین مقام به خداوند متعال را از جمله خصوصیات منحصر به‌فرد پیامبر مکرم اسلام (ص) دانست و گفت: برخی از خصوصیات همچون عصمت در همه انبیای الهی علیهم‌السلام مشترک است و خصوصیاتی همانند نزدیک‌ترین مقام قرب به خداوند متعال، ذکر نام پیامبر اسلام (ص) در تورات و انجیل، خلق عظیم، معراج رفتن و ... از جمله خصوصیات منحصر به فرد پیامبر اعظم (ص) است.

رئیس ستاد اقامه نماز، دفاع از پیامبر (ص)، احترام کردن، ایمان به پیامبر (ص) و رجوع به ایشان را از جمله وظایف مهم مسلمانان نسبت به پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) دانست و افزود: صلوات فرستادن دائمی خدا و فرشتگان بر پیامبر (ص) یکی دیگر از خصوصیات منحصر به فرد پیامبر مکرم اسلام (ص) است.

وی تنها راه نجات انسان‌ها را پیروی از معصومین (ع) دانست و ادامه داد: برای بعضی از افراد بسیار سخت و مشقت‌آور است که از پیامبر اکرم (ص) تبعیت کنند، تاریخ ثابت کرده است کسی که امام معصوم (ع) را تنها گذاشته و او را همراهی نکرده جز پشیمانی و ندامت انیس و همدمی نداشته است.

قرائتی بشر را اشرف مخلوقات برشمرد و افزود: پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) واسطه فیض بین خالق و مخلوقات هستند و همراهی با ظالمان و فاسقان خیانت و جنایت محسوب می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به آیاتی چند از کلام‌الله مجید در ارتباط با طرفداری و حمایت از پیامبر اعظم (ص)، یادآور شد: خداوند متعال در قرآن کریم در تمام مواردی که به پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) توهین شد پاسخ قاطعی را به کفار و مشرکان داد، مانند زمانی که به حضرت رسول (ص) نسبت ابتر را دادند و حضرت حق در جوابشان سوره مبارکه کوثر را نازل کرد.  

وی با بیان احادیثی از ائمه اطهار (ع) در ارتباط با بحث خمس، اظهار داشت: خمس یکی از واجبات دین اسلام است و هرکس که این امر مهم را ترک کند، مشمول دعای اهل بیت (ع) نمی‌شود.

قرائتی با اشاره به حدیث امام رضا (ع) که فرمودند کسانی که خمس ندهند، مورد دعای ما اهل بیت (ع) قرار نمی‌گیرند، تأکید کرد: ما باید خمس را جدی بگیریم و با پولی که خمس آن داده نشده، تجارت نکنیم و همچنین امام جواد (ع) فرمودند من ضامن می‌شوم کسی که خمس بدهد، فقیر نشود.

رئیس ستاد اقامه نماز با تاکید بر رسالت مهم و خطیر طلاب در نشر آموزه‌های اسلام به‌ویژه قرآن کریم اضافه کرد: قرآن مجید باید به تمام دنیا صادر شود و تمام ملت‌های دنیا باید با این گنجینه عظیم معنوی و علمی آشنا شوند.

وی ضمن قدردانی از عنایت و توجه برخی از مسئولان به برنامه درس‌هایی از قرآن ابراز داشت: برنامه درس‌هایی از قرآن به دلیل این که از متن قرآن و روایت است، یک کار فرهنگی محسوب می‌شود و این ارزان‌‌ترین کار فرهنگی در کشور است.

وی همچنین در محکومیت اقدام اخیر استکبار در اهانت به پیامبر (ص) اظهار داشت: شایسته است تمام مسلمانان در پاسخ به اهانت‌های نفرت‌انگیز مستکبران به مقدسات اسلامی به‌ویژه ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) در سال‌های آینده نام تمام نوزادان پسر خود را «محمد» بگذارند.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به جایگاه والای نبی مکرم اسلام (ص) نزد خداوند متعال و در جوامع اسلامی، بیان کرد: حضرت حق در تمام اعصار و ادوار برای بندگان خود راهنما و امامی قرار داده است و در روایات بسیاری وارد شده که در زمان غیبت امام عصر (عج) باید به مجتهد جامع‌الشرایط رجوع شود.

وی با تاکید بر اینکه تسلیم قلبی نسبت به آموزه‌های دین بهترین و کامل‌ترین نوع تسلیم‌ها است، عنوان کرد: تسلیم همواره به همراه ایمان است و این دو لازم و ملزوم یکدیگرند.

قرائتی در پایان خاطرنشان کرد: دین اسلام نسبت به تمام ادیان الهی دیگر جامع‌تر و کامل‌تر است و به همین دلیل باید در تبلیغ و نشر آن هم از بقیه ادیان پیشی بگیریم.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول