اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

تأمین غذای سالم بزرگ‌ترین مجاهدت است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تلاش در جهت تأمین غذای سالم برای مردم یک مجاهدت ارزشمند و خداپسندانه است.

تأمین غذای سالم بزرگ‌ترین مجاهدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در دیدار با جمعی از فعالان حوزه دامپزشکی استان اردبیل که به مناسبت روز دامپزشک برگزار شد، اظهار داشت: امروز همه افراد جامعه باید دسترسی مطلوب و مناسب به غذای سالم و مایحتاج ضروری خانوادگی داشته باشند که در این باب همت و کوشش دامپزشکی در تأمین گوشت و فرآورده‌های دامی و همچنین طیور سالم از ضروریت‌ها است.

وی با بیان اینکه در این مجاهدت و سنگر برقراری امنیت و آرامش دامپزشکان با تلاش شبانه‌روزی انجام می‌دهند، تصریح کرد: امروز تأمین امنیت غذایی مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های پرسنل دامپزشکی است و زوایای تأثیرگذار این حرفه نباید از دید مردم و افکار عمومی دور بماند.

عاملی قداست و ارزشمندی کار دامپزشک و همچنین فرهنگ‌سازی مناسب در استفاده از گوشت و تأمین غذای سالم را بسیار مهم و خطیر توصیف کرد و افزود: قداست کار دامپزشک به حدی است که اگر کوچک‌ترین اهمال و سستی در انجام وظایف خود داشته باشد به یقین سلامت جامعه دچار تهدید می‌شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود به تلاش و جدیت نظام استکباری در سلب اراده‌ها و اطمینان از ملت‌ها و کشورها اشاره کرد و ادامه داد: استکبار جهانی امروز تلاش می‌کند تا کشورهای مختلف را از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی وابسته به خود نگه دارد اما باید سعی کرد تا استقلال و منافع ملی را حفظ کرده و از وابستگی صرف به نظام بیگانه پرهیز کرد.

به گزارش فارس، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل نیز در ابتدای این جلسه با یادآوری اینکه دامپزشکان سعی می‌کنند با مجاهدت و تلاش بی‌نظیر سنگر تأمین مواد غذایی سالم را ترک نکنند، خاطر نشان کرد: ما در استان اردبیل با کاهش کانون بیماری‌های دامی مواجه هستیم به طوریکه با نظارت‌های مستقیم و مایه‌کوبی صحیح سعی شده است زمینه بیماری‌ها به حداقل برسد.

صادق صالحی اضافه کرد: دامپزشکی در مورد کنترل بیماری‌های دامی در استان به شاخص‌های خوبی رسیده و توانسته است درصد بیماری و انتقال آن را کاهش دهد.

وی فعالیت 189 دامپزشک، 97 کارشناس دامپزشکی، 385 کاردان دامپزشکی و 42 نفر تکنسین دامپزشکی را یادآور شد و بیان کرد: در سطح استان پنج کشتارگاه صنعتی طیور و دو کشتارگاه صنعتی دام وجود دارد که بخش عظیمی از نیاز مواد گوشتی و پروتئینی استان را تأمین می‌کنند و حتی زمینه ارسال دام کشتار شده به سایر استان‌ها نیز فراهم شده است.

صالحی در ادامه سخنان خود به حجم وسیع اقدامات پیشگیرانه در کنترل بیماری‌هایی همچون هاری، تب مالت، شاربن و بروسولوز اشاره کرد و گفت: در نیمه اول سال‌جاری بیش از چهار میلیون نفر سر واکسن به دام‌های استان تزریق شده است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول