اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون منابع کشاورزی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد

صدور غذای حلال به بازارهای جهانی

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون منابع آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: باید غذای سالم و حلال را با بسته‌بندی مناسب و نشان ایران به بازارهای جهانی عرضه کنیم.

صدور غذای حلال به بازارهای جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، عباس رجایی در نخستین جشنواره ملی خرما در خشت که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، رئیس مجمع نمایندگان فارس و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد، با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و دهه کرامت در سخنانی اظهار داشت: در قرن حاضر به طور یقین جامعه به غذا و آب سالم و امنیت غذایی نیازمند است و در این راستا همت مسئولان و تلاش کشاورزان زحمتکش را می‌طلبد.

رئیس کمیسیون منابع آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به برنامه چشم‌انداز 20 ساله کشور اشاره کرد و گفت: حدود 13 سال دیگر از این چشم‌انداز در کشور باقی مانده است که در این مورد باید از صنعت گرفته تا کشاورزی و غیره را با تلاشی مضاعف به حد اعلا ارتقاء دهیم.

وی استفاده از تکنولوژی جدید و مدرن در عرصه کشاورزی را ضرورت اساسی در کشور عنوان کرد و ادامه داد: اگر بخواهیم صادرات بخش کشاورزی را بالا ببریم و محصولات با کیفیت به بازار داخلی و خارجی عرضه کنیم چاره‌ای جز روی آوردن به صنعت و

ارگانیک‌کردن بخش کشاورزی و رهایی از کشاورزی سنتی نداریم.

رجایی افزود: جمهوری اسلامی ایران که ام‌القرای دنیای اسلام محسوب می‌شود باید غذای سالم، حلال و طیب محصولات کشاورزی خود را با بسته‌بندی مناسب و نشان جمهوری اسلامی ایران به بازارهای جهانی عرضه کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی در ادامه به وجود سه دریای بزرگ در اطراف کشور اشاره کرد و افزود: با وجود این سه دریای بزرگ 34 میلیون هکتار از سرزمین کشورمان با بی‌آبی به بیابانی خشک تبدیل شده است که در این مورد مجلس و دولت باید این بیابان‌های وسیع را با آب‌رسانی از این دریاها احیا کنند. ‌

وی ادامه داد: با تصویب مجلس شورای اسلامی 20 درصد از پول نفت برای سرمایه‌گذاری در کارهای اقتصادی در صندوق توسعه ملی قرار می‌گیرد که از این مقدار حداقل 10 درصد به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش سیاست خرید گندم با نرخ پایین در سال جاری توسط دولت را یک استراتژی اشتباه توصیف کرد و گفت: همین امر باعث شد که بر سر قیمت با کشاورز به توافق نرسیم و اکثر سیلوهای انبار گندم کشور خالی بماند و مجبور به واردات این محصول ارزشمند از خارج شویم.

رجایی در پایان تصریح کرد: در شهر خشت بین پنج تا شش تن در هکتار خرما تولید می‌شود که این رقم با همت مسئولان تا پایان موعد سند چشم‌انداز به سقف رکورد در کشور که 10 تن است، باید برسد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول