اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

غذاهای نرم فک کودکان را کوچک‌ می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مصرف غذاهای نرم ضمن اینکه سبب کوچک‌تر شدن فک کودکان امروزی نسبت به گذشته شده است، استحکام دندان را در آنها کمتر کرده است.

غذاهای نرم فک کودکان را کوچک‌ می‌کند

عباسعلی خادمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: رژیم‌های غذایی نرم، پرنشاسته، پرچرب و مواد قندی سبب خراب شدن زودتر دندان‌ها در افراد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عوامل تغذیه در خرابی دندان و بروز بیماری‌های دهان اولویت نخست را دارد، افزود: فک دهان و دندان در افراد به طور ذاتی با غذاهای سخت بزرگ‌تر می‌شود و نخستین عامل در کوچک شدن فک به مرور زمان در کودکان و بزرگسالان استفاده بیش از اندازه از غذاهای نرم و فست‌فودهاست.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: به طور طبیعی از هر عضوی که بیشتر استفاده شود، بزرگ‌تر می‌شود و به طبع مصرف غذاهای سخت به جویدن بیشتری نیاز است و به مرور سبب بزرگ شدن فک در کودکان می‌شود.

وی تاکید کرد: استفاده از سبزیجات و میوه‌ها در رژیم غذایی روزانه تأثیر بسزایی در سلامتی دندان‌ها دارد.

خادمی با بیان اینکه برخی از بیماری‌های دهان و دندان‌ دردها نشان از بیماری‌های عصبی است که می‌توان به دندان قریچه یا فشردن دندان‌ها در خواب اشاره کرد و گفت: بخشی از سرطان‌ها مثل سرطان کارسینوم سلول سنگفرشی فک یا SCC به صورت دندان درد بروز می‌کند در صورتی که دلیل آن عفونت دندانی نیست و جزو عوامل ثانویه این سرطان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: نزدیک به هفت درصد از تمام سرطان‌ها مربوط به سرطان دهان و دندان است که زخم‌های دهانی و مزمن شدن دندان‌های مصنوعی در طولانی مدت به سرطان تبدیل می‌شود.

رئیس دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: فرهنگ بهداشت دهان و دندان در جامعه امروزی گسترش یافته که ضمن حساسیت مردم به مصرف نوع خمیر دندان و مسواک، اطلاعات عامه مردم نسبت سلامت دهان و دندان افزایش یافته و همین موضوع امر پیشگیری را بر درمان در بین مردم قوی‌تر کرده است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول