اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر بیماری‌های قلبی و عروقی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

عدم مصرف صبحانه و میان‌وعده غذایی منظم اضافه وزن به همراه دارد

خبرگزاری فارس: محقق و پژوهشگر بیماری‌های قلبی و عروقی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: عدم مصرف صبحانه و میان‌وعده غذایی منظم اضافه وزن و چاقی برای افراد به همراه دارد.

عدم مصرف صبحانه و میان‌وعده غذایی منظم اضافه وزن به همراه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، لیلا آزادبخت ظهر امروز در کنفرانس علمی پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی در ارتباط با اهمیت تغذیه در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی اظهار کرد: مصرف منظم صبحانه و میان‌وعده‌های غذایی منظم و وعده‌های غذایی نظم‌دار تاثیر بسزایی در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

وی افزود: نتایج یک پژوهش علمی در اصفهان نشان داد که 52 درصد از دختران جوان اصفهان به طور منظم صبحانه مصرف نمی‌کنند و این در حالی است که 42 درصد از دختران جوان این استان وعده غذایی منظمی ندارند.

*مصرف بالای برنج سفید اضافه وزن به همراه دارد

محقق و پژوهشگر بیماری‌های قلبی و عروقی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه به صورت مکرر در ارتباط با مضرات غذاهای پرچرب و تاثیر آن در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی گفته شده است، اما هیچگاه در ارتباط با تاثیر بالای کربوهیدرات‌ها و مضرات مصرف بالای برنج توسط خانواده‌های ایرانی تذکری به عامه جامعه داده نشد.

وی ادامه داد: در هرم غذایی سالمی که بیشتر کشورها از آن تبعیت می‌کند مصرف غلات سبوس‌دار در وسط هرم قرار گرفته است و مصرف برنج و نان سفید در قله هرم که حجم کوچکی را اشغال می‌کند، توصیه شده است.

آزادبخت با بیان اینکه در این هرم مصرف روغن‌های مایع گیاهی تاکید شده است، اضافه کرد: اگر در گذشته برای مصرف سبزیجات در سبد روزانه غذایی خانوارها محدودیت و مرزی مشخص کرده بودند، اما امروزه مصرف سبزی را به هر اندازه در وعده‌های غذایی توصیه می‌کنند.

وی تاکید کرد: در صورتی که غذای سالم بیش از نیاز بدن مصرف شود فرد را به همان اندازه مصرف غذاهای نادرست در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول