اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

دستاوردهای بزرگ علمی سبب قدرت ایران شده است

خبرگزاری فارس: معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار همدان گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی کشورمان به دستاوردهای بزرگ علم دست پیدا کرده که قدرت ایران را در جهان افزایش داده است.

دستاوردهای بزرگ علمی سبب قدرت ایران شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، کریم مطهری‌مؤید ظهر امروز در نشست با نخبگان، مخترعان و مبتکران شهرستان ملایر اظهار داشت: امروز دنیا برای رسیدن به موفقیت‌های بالا به اندیشه‌های ناب اسلام احتیاج دارد چراکه اسلام دینی کامل بوده برای همه امور و عرصه‌ها پاسخ قانع‌کننده دارد.

وی ادامه داد: دشمنان این اندیشه‌ها را مورد هجمه‌های خود قرار داده و درصدد سرکوب کردن آن هستند بنابراین به آن اهانت کرده و اگر پاسخ دندان‌شکنی به آنها داده نشود با بی‌حیایی این اهانت‌ها را تکرار خواهند کرد.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار همدان با بیان سخنی از امام خمینی(ره) گفت: به تعبیر امام دشمن هرگز از اهانت و در برابر مسلمانان دست‌بردار نیست و مخالفت و دشمنی‌اش با اسلام بوده و ادامه دارد بنابراین باید در برابرش ایستاد و پاسخ تمام اهانت‌ها را به دشمن داد.

وی ابراز داشت: امروز کشور ایران و تمام ملت‌های مسلمان در برابر دشمنان ایستاده و اهانت به پیامبر گرامی اسلام (ص) را محکوم می‌کنند و در رأس این محکومیت‌ها کشور ایران به عنوان قطب مرکز اسلام در برابر همه هجمه‌ها ایستاده است.

مطهری‌مؤید افزود: این در حالی است که در کشوری که به عنوان قبله مسلمانان و مرقد مطهر پیامبر اکرم (ص)است هیچ ندایی در برابر این اهانت شنیده نمی‌شود و حتی سران این کشور از استکبار حمایت کرده و با کمک‌های مالی باعث جنگ و آشوب در کشورهایی لبنان، سوریه و... می‌شوند.

وی یادآور شد: این کشورها به ظاهر مسلمانند و این امر نشان از این دارد که سران ظلم از اسلام ضربه خورده‌اند و نمی‌خواهند اسلام را بپذیرند.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار همدان در بخش دیگر سخنانش به اهمیت علم و پژوهش اشاره کرد و گفت: تا قبل از انقلاب، کشور ما برای کوچکترین چیزهای ابتدایی نیز به دیگران وابسته بود و همه کالاها از کشورهای دیگر وارد می‌شد اما به برکت نظام جمهوری اسلامی امروز کشور به دستاوردهای بزرگ علمی دست پیدا کرده که قدرت ایران را در جهان افزایش داده است.

وی افزود: امروز به علم و پژوهش و نوآوری و تفکر در سیاست‌های کلی نظام اهمیت ویژه‌ای داده شده، به طوری که طبق برنامه‌ریزی در چشم‌انداز 1404 کشور ما باید در علم منطقه رتبه نخست را از آن خود داشته باشد اما امروز با توجه به سال‌های باقی‌مانده زیادی تا این چشم‌انداز کشورمان توانسته است رتبه نخست علم در منطقه و رتبه 17 را در جهان داشته باشد.

مطهری‌مؤید اظهار داشت: سال گذشته کشور ما با داشتن 33 هزار مقاله علمی توانست از کشور ترکیه پیشی بگیرد و کشور ترکیه با 30 هزار مقاله علمی در مقام دوم منطقه قرار گرفت و امسال این اختلاف زیادتر شده است.

وی به حمایت‌های انجام گرفته از نخبگان اشاره کرد، افزود: در دیدار اخیری که رهبر معظم انقلاب با نخبگان داشتند بر این امر مهم تأکید کردند که حمایت از نخبگان باعث پیشرفت و چرخیدن چرخ‌های اقتصادی کشور خواهد شد که در این راستا مسئولان باید حمایت‌های خود را از نخبگان داشته باشند.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار همدان اذعان داشت: در سال گذشته نیم تا سه درصد از اعتبارات عمرانی دستگاه‌ها به بحث حمایت از نخبگان اختصاص یافت که امسال نیز بخشی از اعتبارات جاری به این امر اختصاص یافته است.

وی گفت: تا پایان برنامه پنجم این امر باید به سه درصد برسد و حمایت‌های مادی و معنوی از نخبگان، مخترعان و اشخاص موفق صورت گیرد.

مطهری‌مؤید به شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: در این راستا نیز برنامه‌ریزی‌های لازم با پارک تحقیقات و علم و فن‌آوری صورت گرفته و با وجود این شرکت‌ها بسیاری از مشکلات و تنگناها رفع می‌شود.

وی در پایان تشکیل این جلسات و نشست‌ها را راهی برای بیان شنیده‌ها و درد دل‌های نخبگان برشمرد و گفت: سعی می‌کنیم این نشست‌ها را در همه شهرستان‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول