اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار همدان خبر داد

ارائه 2 واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه سراسر کشور و استان همدان ارائه می‌شود.

ارائه 2 واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، محمدجعفر زمردیان اظهار داشت: تدوین تاریخ دفاع مقدس و انتقال مفاهیم آن به نسل‌های بعد از این دوران امری ضروری است که به این منظور تفاهمنامه‌ای فی ما بین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه منعقد شد.

وی افزود: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده بین معاون آموزش حوزه‌های علمیه «حجت‌الاسلام والمسلمین فرحانی» و ریاست پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سردار دکتر هادی مراد پیری دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در سطح حوزه‌های علمیه ارائه می‌شود و طلاب می‌توانند این درس را به عنوان یکی از دروس تحصیلی خود انتخاب کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان تصریح کرد: مفاد این تفاهمنامه در 14 بند تنظیم شده و خلاصه آن به شرح زیر است که نشانگر ارائه درس و سایر همکاری‌های فی ما بین در خصوص نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی افزود: بر این اساس روحانیون دارای واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به مدیریت تحقیق و پژوهش در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان و تحویل مدارک خود برای اعزام به دوره آموزشی این درس به منظور تدریس اقدام کنند.

زمردیان یادآور شد: روحانیون علاقمند به تدریس دو واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس باید دارای مدرک کارشناسی ارشد کلاسیک و یا گذراندن سه سال از سطح 4 حوزوی، دارای حداقل شش ماه حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل (67-1359)، دارای حداقل دو ترم تدریس در مراکز آموزش عالی و یا حوزه‌های علمیه باشند.

وی در پایان ضمن تشکر از رؤسای دانشگاه‌های استان به منظور همکاری در اجرای این امر مهم افزود: دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس هم‌اکنون در تمام دانشگاه‌های استان به دانشجویان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول