اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش ملی حقوق ادیان:

ادبیات علمی حقوق ادیان دارای فقر منابع است

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش ملی حقوق ادیان گفت: اکنون در زمینه ادبیات علمی حقوق ادیان دچار فقر منابع هستیم و کار متنابهی در این حوزه مشاهده نمی‌شود.

ادبیات علمی حقوق ادیان دارای فقر منابع است

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم غلامرضا پیوندی پیش از ظهر امروز در همایش ملی حقوق ادیان با اشاره به برنامه‌ریزی در خصوص همایش ملی حقوق ادیان اظهار کرد: تاکنون چهار پیش‌نشست این همایش در تهران و قم برگزار شده است.

وی با اشاره به اعلام فراخوان مقالات همایش حقوق ادیان در سال 91 گفت: اکنون مقالات به دبیرخانه همایش حقوق ادیان ارسال شده و در آینده مجموعه مقالات آن چاپ می‌شود.

دبیر علمی همایش ملی حقوق ادیان خاطر نشان کرد: اکنون در زمینه ادبیات علمی حقوق ادیان دچار فقر منابع هستیم و کار متنابهی در این حوزه مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: در دهه اخیر با توجه به بحث توهین به مقدسات و ادیان الهی به ویژه پیامبر اکرم(ص)، حقوق ادیان حائز اهمیت است.

پیوندی عنوان داشت: باید متولی در زمینه حقوق ادیان در کشور شکل بگیرد تا بتواند در این زمینه به ساماندهی امور بپردازد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم این همایش‌ها بر غنای ادبیات حقوق ادیان بیفزاید و کشورهای غربی در این رابطه برنامه‌ریزی کرده و مقابله کنند.

دبیر علمی همایش ملی حقوق ادیان عنوان داشت: پس از توهین به پیامبر اکرم(ص) تحرکات در سازه‌های بین‌المللی صورت گرفته که باید در کشور کار آکادمی منسجم در حوزه حقوق ادیان صورت گیرد.

سه پنل تخصصی در قالب موضوعات راهکارهای تضمین احترام به ادیان، نگاهی به تفاوت دیدگاه‌های حقوقی بین‌المللی در مورد توهین به ادیان و آثار آن در صلح و امنیت جهانی و تبیین موضوعی حقوق ادیان و توهین به ادیان در این همایش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول