اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوجوان برگزیده مازندرانی مسابقات کاریکاتور چین:

منابع علمی کاریکاتور در مازندران بسیار کم است

خبرگزاری فارس: در ششمین مسابقه بین‌المللی جیازینگ چین که با موضوع آب و آزاد برگزار شد، آثار کاریکاتوریست نوجوان مازندرانی در لیست برگزیدگان این دوره قرار گرفت.

منابع علمی کاریکاتور در مازندران بسیار کم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، در ششمین مسابقه بین‌المللی جیازینگ چین که با موضوع آب و آزاد برگزار شد، آثار کاریکاتوریست نوجوان مازندرانی در لیست برگزیدگان این دوره قرار گرفت.

کارن معتقدی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه مسابقات دوسالانه جیازینگ چین با موضوع آب و آزاد برگزار شد که در بین شرکت‌کنندگان در این مسابقه اسامی 9 نفر از کاریکاتوریست‌های ایرانی نیز مشاهده می‌شود.

وی درباره اثری که در مسابقه جیازینگ چین ارائه کرد، گفت: با موضوع اهمیت رسانه در این دوره از مسابقات شرکت کردم و طرح کاریکاتور مربوط به غرق شدن انسان در بین رسانه‌های متفاوت بود که انسان‌های اطرافش برای نجات این فرد کتاب می‌فرستادند.

* برای موفقیت‌های بعدی نیز شانس بزرگی را در اختیار دارم

معتقدی که در کلاس ششم سال تحصیلی در حال تحصیل است، بیان داشت: کار کاریکاتور را از سال 86 زیر نظر استادانی از مازندران شروع کردم و محمدعلی ولی‌زاده به عنوان نخستین استادی بود که استعداد مرا در این رشته کشف کرد.

وی به نقش موثر مادرش در موفقیت خود اشاره کرد و گفت: به خاطر اینکه مادرم به نوعی با هنر در ارتباط است برای موفقیت‌های بعدی نیز شانس بزرگی را در اختیار دارم.

* منابع علمی کاریکاتور در مازندران بسیار کم است

نوجوان مازندرانی برگزیده مسابقات بین‌المللی جیازینگ چین درباره طرح ارائه شده در مسابقه کاریکاتور جیازینگ چین گفت: طرحی که در جیازینگ چین جزو آثار برگزیده انتخاب شد را در طول یک روز طراحی کردم و هفت بار بر روی طرحی که قرار بود ارسال شود بازبینی و با تایید استادم شاهین هوشمند به این مسابقات ارسال کردم.

معتقدی که می‌توان گفت تازه در عرصه کاریکاتور ورود پیدا کرد، بیان داشت: منابع علمی مناسب کاریکاتور در مازندران بسیار کم و یا اصلا در دسترس نیست.

وی در ادامه از بی‌مهری مسئولان و متولیان فرهنگی استان از این رشته هنری سخن به میان آورد و گفت: در ارشاد استان به موضوع کاریکاتور اهمیت داده نمی‌شود و می‌توان گفت که جایگاهی در این بخش ندارد.

* در بسیاری از استان‌ها انجمن کاریکاتور در حال فعالیت است

نوجوان برگزیده مسابقات بین‌المللی جیازینگ چین در ادامه با اعلام اینکه برای راه‌اندازی انجمن کاریکاتور در مازندران اقدام کردیم، گفت: برای راه‌اندازی انجمن کاریکاتور در مازندران حمایت مناسبی نشد.

معتقدی خاطرنشان کرد: در بسیاری از استان‌های کشور انجمن کاریکاتور در حال فعالیت است.

وی با اشاره به آثار متعددی که کاریکاتور دارد، بیان داشت: حدود 20 کار برگزیده با موضوع متفاوت در کارنامه کاری‌ام دارم.

* تغییر ذائقه مردم در مورد اخبار و اطلاعات

این دانش‌آموز درباره آینده کاریکاتور و آینده شغلی‌اش بیان داشت: به خاطر علاقه‌ی زیادی که به این رشته دارم و با حمایتی که از جانب خانواده صورت می‌گیرد تلاش می‌کنم که این رشته هنری را به طور جدی پیگیری کنم.

وی در پایان با اشاره به تغییر ذائقه مردم در مورد اخبار و اطلاعات و مسائل روز جامعه بیان داشت: تمام تبلیغات و بیلبورد‌های تبلیغاتی در کشور به سمت و سوی کاریکاتور در حال حرکت است و همین موضوع باعث می‌شود این شغل در آینده جایگاه واقعی‌اش را در کشور پیدا کند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول