اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی آبادان:

2 هزار سالمند زیرپوشش بهزیستی آبادان هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی آبادان گفت: 2 هزار و 840 سالمند زیرپوشش اداره بهزیستی آبادان قرار دارند.

2 هزار سالمند زیرپوشش بهزیستی آبادان هستند

علی فرحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: 2 هزار و 840 سالمند آبادانی با دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی بهزیستی آبادان زیرپوشش این سازمان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: از این تعداد سالمند یک‌هزار و 560 نفر را زنان سالمند و یک‌هزار و 280 نفر دیگر را سالمندان مرد تشکیل می‌دهند که ماهانه مستمری خود را از اداره بهزیستی شهرستان آبادان دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی آبادان ادامه داد: سالمندان در دو قسمت توان بخشی و امور اجتماعی از خدمات این سازمان استفاده کرده که به تعداد محدودی از این افراد و براساس بودجه بهزیستی شهرستان بیمه تکمیلی تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به این افراد گفت: هزینه‌های درمانی سالمندانی که در بخش توانبخشی زیرپوشش بهزیستی هستند تقریبا گزاف بوده و این هزینه‌ها از عهده بعضی سالمندان خارج است بنابراین بهزیستی بیمه تکمیلی را برای دریافت هزینه‌های درمانی بخش توانبخشی در اختیار افراد کم بضاعت قرار می‌دهد.

فرحانی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص دیگر خدمات این سازمان به سالمندان آبادانی بیان کرد: دریافت دفترچه خدمات درمانی، مشاوره‌های بهداشتی و روانشناسی، برگزاری کلاس‌های آموزشی دوران سالمندی، مشاوره فیزیوتراپی و ارائه بعضی از خدمات بخش فیزیوتراپی به سالمندان از دیگر برنامه‌های بهزیستی آبادان برای سالمندان در تمام سال است.

وی افزود: در هفته سالمند سرکشی به خانه سالمندان زنان خرمشهر با حضور کارمندان مرکز و روانشناسان اداره، همچنین برگزاری جشن ویژه سالمندان در هفته سالمند از دیگر برنامه‌های اداره بهزیستی شهرستان آبادان است.

رئیس اداره بهزیستی آبادان ادامه داد: حفظ سلامت و تندرستی سالمندان جامعه علاوه بر اینکه گذراندن دورانی همراه با آرامش و راحتی در زمان کهنسالی رابرای آنان در پی دارد سبب کاهش هزینه‌های درمانی و دارویی این بخش آسیب‌پذیر جامعه نیز می‌شود.

وی در پایان گفت: کنترل رژیم غذایی متناسب با بیماری‌های هر سالمند و رعایت این رژیم توسط آنان همچنین انجام حرکات ورزشی سبک و پیاده‌روی همراه با تحرک لازم، از مواردی است که جامعه سالمند را به سوی سلامت و تندرستی بیشتر سوق می‌دهد.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول