اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت ارشاد خبر داد

ابلاغ آئین‌نامه جدید تئاتر به استان‌ها

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابلاغ آئین‌نامه جدید تئاتر به استان‌ها و صدور پروانه دائمی برای 670 گروه نمایشی در کشور تا پایان دولت دهم خبر داد.

ابلاغ آئین‌نامه جدید تئاتر به استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حمید شاه‌آبادی در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی در قم بیان کرد: در باب هنر و نمایش سخنان فراوانی وجود دارد که در این راستا هنر نمایش در استان قم جلوه ویژه‌ای بین دیگر استان‌ها دارد.

وی مردم قم را مردمی خونگرم و هنردوست دانست و ابراز کرد: همانگونه که مردمان این خطه در سیاست‌گذاری‌های ایران نقشی مهم داشتند هنر نمایش استان قم نیز توانسته نقش بزرگی را در عرصه هنری کشور داشته باشد.

معاون فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از وضعیت مطلوب هنر نمایش در زمان کنونی نسبت به گذشته در کشور خبر داد و عنوان کرد: امروز هنر نمایش به عنوان یک سرگرمی نیست بلکه بر این هنر به عنوان اصلی برای تعقل‌گرایی در فرهنگ و اندیشه تکیه می‌شود.

وی هنر را دارای دو وجه مادی و معنوی دانست و تصریح کرد: وجه مادی هنر را با انگشتان دستمان می‌توانیم حس کنیم ولی وجه معنوی این هنر اینطور نیست.

شاه‌آبادی در ادامه اذعان کرد: اگر به وجه معنوی هنر بیشتر پرداخته می‌شود به دلیل تاثیرگذاری این هنر و ورود به عواطف و اندیشه‌های انسانی است.

وی بعد معنوی هنر نمایش را بسیار ماندنی دانست و ابراز کرد: در این هنر پرورش معنویت بی‌نیاز از مادیات سیر خود را طی می‌کند.

معاون فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به جایگاه نمایش استان قم اشاره و تصریح کرد: هنر نمایش در استان قم مدعی هنر متعالی در کشور است و همیشه از نمایش این استان انتظار رفته که حرفی جدید برای گفتن داشته باشد.

وی تاکید کرد: هنر نمایش در استان قم اگر بخواهد به نقطه عالی برسد باید از نیروی انسانی به عنوان بهترین سرمایه استفاده شایانی ببرد و به تمام ظرفیت‌هایی که وجود دارد توجه کند.

شاه‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود از ارائه پروانه‌های دائم به گروه‌های نمایش کشور تا پایان دولت دهم خبر داد و بیان کرد: آئین‌نامه شکلی تئاتر روز گذشته به پایان رسید و از صبح شنبه به تمام کشور ابلاغ خواهد شد.

وی به وجود 670 گروه نمایشی در سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: تمام این گروه‌ها باید روند معمول را برای دریافت پروانه‌های رده الف تا ج بپیمایند.

معاون فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: با شکل‌گیری گروه‌های جدید برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: صدور پروانه‌ها تا پایان دولت دهم ادامه خواهد داشت و در آغاز دولت یازدهم گروه‌های تخصصی معرفی می‌شوند.

شاه‌آبادی از طرح مرکز تئاتر شهر در هر استان خبر داد و گفت: این طرح آرام آرام در همه استان‌ها محقق خواهد شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول