اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رشت:

دولت باید نقش خود را در توسعه شهری ایفا کند

خبرگزاری فارس: شهردار رشت گفت: دولت باید نقش خود را در توسعه شهری ایفا کند.

دولت باید نقش خود را در توسعه شهری ایفا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدعلی ثابت‌قدم ظهر امروز در نشست شهرداران کلانشهرها و هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی که در شهرداری مشهد برگزار شد، با اشاره به واگذاری شرکت‌های خدماتی به مدیریت شهری اظهار کرد: با توجه به ضرورت مدیریت واحد شهری باید فعالیت شرکت‌های آب خدماتی به مدیریت شهری واگذار شود.

وی همچنین به فعالیت‌های صورت گرفته در شهر مشهد اشاره کرد و گفت:‌ کارکردها نشان دهنده عملکرد بسیار عالی شهرداری مشهد است.

شهردار رشت همچنین با انتقاد از عدم حمایت‌های لازم از سوی دولت در خصوص شهرداری‌ها تصریح کرد: دولت باید نقش خود را در توسعه شهری ایفا کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر زمانی که به سطح توزیع منابع، اختیارات و وظایف می‌رسیم هر جایی که وظیفه است باید شهرداری‌ها ورود پیدا کنند اما زمانی که موضوع منابع مطرح می‌شود به منابع دولتی سوق داده می‌شویم.

شهردار رشت با اشاره به مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها تصریح کرد: در حال حاضر سیل عظیمی از روستاییان به دلیل ضعیف روستاها در تقویت کالاهای استراتژیک به شهرها مهاجرت می‌کنند که این خود مشکلاتی همچون افزایش دست‌فروشان در سطح شهرها را به وجود می‌آورد.

ثابت‌قدم در ارتباط با واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی گفت: با توجه به اینکه شهرها با هم تفاوت دارند نمی‌توان برای واگذاری برخی امور شهرداری‌ها به بخش خصوصی حکم کلی داد چرا که توانمندی‌های بخش خصوصی در شهرها یکسان نیست.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول