اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

امنیت در سایه همکاری مردم با نیروی انتظامی به دست می‌آید

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: زمانی امنیت تحقق می‌یابد که مردم با نیروی‌های نظامی و انتظامی همکاری مستقیمی داشته باشند.

امنیت در سایه همکاری مردم با نیروی انتظامی به دست می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه زاهدان در مصلای قدس اظهار داشت: خداوند به انسان‌ها نعمت‌های زیادی را عطا کرده که یکی از آنها با توجه به هفته نیروی انتظامی، بحث امنیت مردم است.

وی افزود: نعمت امنیت جزء نعمت‌های ظاهری است و گاهی هم ریشه باطنی دارد مانند نعمت غذا و آب و... اما از اینها عمیق‌تر است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: نعمت‌های خداوند انواع مختلفی دارد که یک نوع آن همین امنیت انسان‌هاست، امنیت جبری نیست بلکه کاملا اختیاری است.

سلیمانی تصریح کرد: مقوله امنیت پدیده‌ای است که توسط گروه خاصی به وجود می‌آید که این گروه همان نیروهای نظامی و انتظامی هستند.

این مسئول بیان داشت: هر کسی نمی‌تواند بگوید که کدام محله، شهر یا منطقه آلوده است بلکه باید از چشم و گوش نظامی و انتظامی برخوردار باشیم و امنیت هر محلی با همکاری مردم و نیروهای نظامی و انتظامی به دست می‌آید.

خطیب جمعه زاهدان گفت: مردم باید در تمامی صحنه‌ها آمادگی کامل برای همکاری با نیروهای امنیتی را داشته باشند به ویژه در استان سیستان و بلوچستان که چه شیعه، چه سنی و چه زن و مرد همه باید با نیروهای انتظامی استان همکاری مستقیم و متقابل داشته و در ایجاد امنیت استان خود دخیل باشند.

سلیمانی به شرایط امنیت کشور در مقایسه با گذشته پرداخت و افزود: شرایط امنیتی امروز کشور از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار شده به ویژه در مرزهای استان که نیروهای مرزبانی نه‌ تنها این سوی مرز بلکه در آن سوی مرز نیز مراقبت‌های مرزی را بیشتر از دو برابر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: هر حکومتی برای حفظ استقلال و امنیت کشورش به نیروهای مسلح بسیار قوی و آماده نیاز دارد، جمهوری اسلامی ایران هم بعد از این همه نیروهای مسلح، به قوای مسلح قوی‌تری نیاز خواهد داشت.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه جایگاه قوای مسلح بسیار با ارزش است گفت: در دنیای سلطه‌گر کنونی، مردم ایران با اعتقادات دینی در شرایط بحرانی به کمک قوای مسلح کشور خود می‌شتابند لذا آنها به عنوان یک پشتوانه و سرمایه عظیم برای انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند.

سلیمانی افزود: در گذشته یعنی اوایل انقلاب، سه نیرو در کشورمان وجود داشت؛ شهربانی که برای بحث شهر بود، ژاندارمری برای امنیت مردم و بعد کمیته اسلامی شکل گرفت که پس از مدتی این سه نیرو با هم ادغام شدند و شکل گرفتند.

وی ادامه داد: تا سال 69 این سه قوا وجود داشت تا اینکه مجلس عاقلانه اندیشید و مصوبه‌ای را به تصویب رساند که این سه نیرو با هم ادغام شدند و به دنبال آن نیروی مسلح که در ارتباط با قوه قضاییه، وزارتخانه‌ها، نهادها و سایر مؤسسات مختلف بود،

زیر‌مجموعه نیروی انتظامی را ایجاد کردند.

امام جمعه زاهدان در ادامه بیان داشت: نیروی انتظامی 13 وظیفه مهم را در کشور بر عهده دارد از جمله می‌توان استقرار نظم و تأمین آسایش عمومی مردم، مبارزه مستمر با هر گونه خرابکاری، شورش و حرکاتی که در امنیت مردم اختلال ایجاد کند، تأمین امنیت برای راهپیمایی‌های مهم از قبیل راهپیمایی روز جهانی قدس، فعالیت‌های قانونی، اقدامات لازم برای کسب اخبار و اطلاعات، همکاری با سایر نهادها و سازمان‌ها، حراست از اماکن عمومی، حفاظت از اماکن داخل و خارجی، مقابله با حمل مواد مخدر، قاچاق، مراقبت و کنترل مرزها، اجرای قوانین گذرنامه و اقامت اتباع خارجی، اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی، همکاری با سایر نیروهای مسلح و... را نام برد.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول