اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل ارشاد جنوب کرمان

جشنواره تئاتر فجر جنوب کرمان در کهنوج آغاز شد

خبرگزاری فارس: جشنواره تئاتر فجر جنوب کرمان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در شهرستان کهنوج آغاز شد.

جشنواره تئاتر فجر جنوب کرمان در کهنوج آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، ظهر امروز طی مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، مسئولان شهرستان و با حضور پرشور علاقمندان به تئاتر، جشنواره تئاتر فجر در کهنوج آغاز به کار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در حاشیه این جشنواره اظهار داشت: در حال حاضر در هر زمینه هنری در جنوب استان ما برنامه‌ای را پیش‌بینی کرده‌ایم و بحث ما بیشتر در مورد تمرکززدایی از مرکز شهرستان جیرفت که در آن اداره کل مستقر است.

حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی افزود: در همین راستا تئاتر استانی فجر را در شهرستان کهنوج برگزار کردیم و در شهرستان‌های دیگر در جنوب نیز برنامه‌هایی اجرا می شود که همه شهرستان‌ها یک برنامه استانی را برگزار کنند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی در جنوب کرمان در مقایسه با گذشته رشد 100 درصدی داشته است و در حال حاضر هر شهرستان درگیر برنامه‌هایی است.

حسینی گفت: با توجه به اینکه برنامه اصلی ما احیای آیین‌های سنتی جنوب است، ما طراحی و پیش‌بینی کردیم همه شهرستا‌ن‌ها برنامه‌هایی که دارند باید اجرا کنند و حتی این برنامه‌ها تأمین هزینه نیز شده است.

علی لورگی معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کهنوج اظهار داشت: تئاتر یکی از جاهایی است که خیلی راحت می‌توان حرف‌ها را بیان کرد.

وی ابراز داشت: در این جشنواره گروه‌های تئاتری از دانشگاه آزاد واحد کهنوج نیز حضور دارند و شاید بتوان گفت، اکثریت کسانی که کار تئاتر انجام می‌دهند در این جشنواره افراد دانشجو هستند.

لورگی تصریح کرد: مجوز فعالیت تئاتر را در دانشگاه از طریق دفتر فرهنگ واحد گرفتیم و به دنبال این هستیم که کارها در خود دانشگاه انجام شود تا دانشجویان و اساتید نیز از این برنامه‌ها استفاده کنند.

مهرداد بهزادی کارگردان نخستین تئاتر اجرا شده در این جشنواره نیز گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در منطقه با توجه به اینکه استقلال منطقه جنوب از استان کرمان شکل جدیدتری به خود گرفته است، یک راهکاری است که ما بتوانیم نیروها و استعدادهای نهفته منطقه را کشف کنیم.

وی افزود: وقتی چنین جشنواره‌هایی برگزار می‌شود، کارشناسان حرفه‌ای کشور وارد محیط ما می‌شوند و در حال حاضر در این جشنواره پنج نفر کارشناس ارشد تئاتر حضور دارند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول